power Startet 17.August.2008 Del på Facebook Startet 17.August.2008 Er det noen som bruker OMC sterndrive m/el,gear , hva bør man evt passe på når det gjelder drev av denne typen ? Er dette søppel eller kan det brukes ? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 18.August.2008 Del på Facebook Svart 18.August.2008 kaster meg på den da eg har et slikt på båten. som forøvrig ikkje er sjøsatt enda da den er under renovering. einaste eg har funne er at det er viktig å bruke rett olje i girhuset. ikkje bruke vanlig gearolje men den spesifiserte OMC type C eller premium blend. dette grunnet elektriske spoler i oljebad. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 19.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2008 (redigert) Du får si i fra hvis du trenger deler Korsnes , for jeg kjenner en som har ett til salgs nå Redigert 19.August.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 her det sjangses ikke med gammel teknologi skjønna eg vel eg trenge en propell i første omgang Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 20.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2008 Jeg kjenner en som har flere brukte ! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 av typen til el.shift uten splines ? dette høres meget interessant ut da desse propellane ikkje akkurat gror på trær i butikkane. er absolutt intressert! det er 14" diameter på de her og med stigning fra 12 og opp til rundt 20. eg har ikkje funne noe utveksling i lektyren så må bort og snurre på akslingen no mens motoren er ute for å finne den. slik eg har en aning om ka stigning eg må ha.. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 20.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2008 (redigert) Jeg skal sjekke opp hvordan stigning han har ! Redigert 20.August.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 hei! nåå kan eg spørre kordan det gikk? Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 7.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2008 Alt er demontert nå , du kan få kjøpt alt hvis du ønsker men 2 av3 propell er det skade på så disse må nok sendes til rep før de kan brukes. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 det høres bra ut. var kjipt det at de 2 var skadet da! nå er det slik at eg ikkje er ferdig med båten og har dermed ikkje fått sjekka om det er noe eg trenger.. einaste eg veit eg må ha er en annen propell da den eg har er 20" stigning. og med en utveksling på 1.16 så blir det noe optimistisk Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 7.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2008 Har du fått målt utvekslingen ? jeg finner ingen id-plate på drevet . Jeg skrev ned stigningen på en lapp men jeg finner ikke lappe men jeg skal ta noen bilder neste gang jeg skal ut på båten Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 (redigert) ja eg måtte til å dreie på og telle runder ja det nummeret som stod på plata på drevet var til ingen nytte. all info refererer til motornr muligens. ingen nummer på drevet stemte med noe som helst iallefall. så det blei å dreie på som sagt og sjekke i tabellen over drevutvekslinger hvilken det kom nærmest overens med. men plata skal stå på styrbord side øverst. min var overmalt. nå he eg antatt en toppfart på overkant av 30 knop og 4200 O/min som maks. og da skal det bli 31 knop med en 13" med 20 % slip. eller ca 33 med 15% alternativt 33 knop med 14" og 20% . -- 35knop ved 15% men kor vidt dette er rett estimert av meg er ikkje godt å si det er en joda comet 2300 med ford 351W erfaringer mottas med takk Redigert 7.September.2008 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.