hasper@online.no Startet 17.August.2008 Link til dette innlegget Startet 17.August.2008 Hei har en yamaha 9.9 1995 mod 2 takt som er ekstremt vanskelig å starte, og når den gjør det så må jeg holde bånn gass... 1. forgasser er rengjort 2. bensinpumpe er rengjort 3. har pakket meg om fra flotørkammer, forgasserinfestning, og bak neste plate hvor du ser inn i veiven..... Det hjelper å gi litt choke....men den dauer likevel..... Det er tydlig noe falsk luft et eller annet sted..... Noen som har erfaring med denne modellen og dette problemet.....det ryktes at det er et kjent fenomen????? Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 18.August.2008 Link til dette innlegget Svart 18.August.2008 Nedre simringer er defekt vil jeg tro, da får du de symptomene.... Simringen midt på veiva hender det også at ryker, men det hadde vel ikke gitt akuratt de symptomene.... Sitér dette innlegget Link to post
hasper@online.no Svart 18.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2008 Er det bare å lette av blokken og erstatte med ny ring fra undersiden...? Forhandler konkluderte med en gang at det var simring midt på veiven........ jeg og mener der ville vært andre symptomer da..... csvirus.......kan du beskrive hvilke symptomer du mener hadde vært da?? TUSEN TAKK FOR TIPSET FORRESTEN Sitér dette innlegget Link to post
hasper@online.no Svart 24.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 da har jeg byttet de nedre simmeringene og otoren ble litt bedre men langt ifra brukenes Er der noen som har en beskrivelse / rettledning på hvordan å dele veiven.....for å sette på tetning der? Noen som har en brukt veiv på lur? Noen som vet om noen som påtar seg å dele veiven å montere tetningen....? Motoren er for god til hugging!!! Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Det er ikke mulig og bytte simringen midt på veiva selv..... Brukt veiv til dissa motorene er ikke greit og få tak i, har ventet i over et år på og få tak i en nå Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Det er tydlig noe falsk luft et eller annet sted..... Har ikke skrudd så mye på akkurat denne modellen, men hvis du tror det er falsk luft, så er jo startspray sprayet utenpå motoren rundt forskjellige steder et greit triks (øker den turtallet, suger den falsk luft der du sprayer) Ellers er det (ofte) at plugger og spesielt pluggledninger er dårlige, har du byttet disse? Hvis ikke noe av dette gir resultat, kan kompresjonen være slapp? Kan noen av stempelfjærene henge? I såfall er det mulig å få disse til å slippe om du kjøper "lurium" (bensinrens, forgasserrens eller hva det nå het igjen) på bensinstasjonen, ved å sprøyte dette inni sylindrene og etter litt virketid kkan det være at det var det som skulle til... Sitér dette innlegget Link to post
hasper@online.no Svart 24.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Det var et godt tips, men jeg har akkurat hatt ute veiv og stempler, og byttet simmeringer med unntak av den midt på. Jeg kunne konstatere at den midtre var noe "rom" slik at der ble lekkasje mellom sylindrene...... motoren ble bedre ved bytte av de nedre ringene. Men når den går på lavere turtall , (ikke lavt), dauer den.... Trodde motoren bare skulle gå dårligere og ikke daue...... Skal gi den en yttre dusj med spray for å utelukke lekkasjer andre steder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.