Jump to content

Kjøpsråd/Prisvurdering Flipper 640HT med Mercury 200hk

Zemmelweis

Recommended Posts

Hadde før en Mørebas 19 fot med en slik motor, ser det var noen som skrev at det er en rekkesekser men det er feil det er en V sekser.

Når det gjelder forbruk så ligger de på ca 100 liter i timen på maks, men i marsfart vil jeg tro den bruker ca. 30 liter i 30 knop.

Det er en fantastisk motor sterk og rask med klassens herligste lyd. og stille å rolig ved snekke fart.

Kjøper man 200 hk. utenbords skal det være litt morro også. :flag:

Flipper er fine og gode båter som lages av det finske Bella-Veneet konsernet. De markedsfører 3 merker, der Bella og Flipper har endel likheter i modellutvalget, (Bella er nok innstegsmodellen mens Flipper er litt mere påkostet) og Aquador som muligens er en klasse høyere i kvalitet og pris. Jeg har selv hatt en Flipper 630 DC i 4 år (som jeg solgte i sommer), og har vært veldig fornøyd med den. Veldig linjelekker og praktisk båt. Jeg hadde 115 hk på hekken, og da gjorde den 35 knop. Det er nok, sjelden man kan kjøre fortere enn 30 knop dersom det er litt sjø. Husker modellen du viser til og synes også den har et fint/tidløst design selv om den begynner å dra på åra. Flipper er et meget godt alternativ til dyrere norske merker (askeladden, nidelv osv...)

mvh

Morten

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...