Jump to content

Ford 2704 ET


kws

Recommended Posts

Du kan jo prøve hos Kings diesel i Bergen.     http://www.kingsdiesel.no

 

De har mye forskjellig der, ser det ut til.

Spørs bare hvordan mariniseringsustyr du har.

 

Vet du forresten hva slags materiale den er laget av? Kommer sikkert an på hvor sprekken er, men kanskje det går an å sveise manifolden? Jeg har fått gjort det på min en gang. Den sprakk ved flensen mot turboen. Har funket helt greit etterpå.

Link to post
  • 4 måneder senere...

Hei

 

Har fått ei sprekk i eksos manifoild.  :yesnod:

 

Er det noen plasser som man kan søke etter brukte deler til båtmotorer?

 

Mvh

Kurt

En 2407ET mener jeg bestemt er på 180 hk. ved 2450 o/m. 150 hk ved ca 2200 o/m.. Bare til info..

Grunnleggende om 2407 blokken 5,9l rekkesekser:

Ren 2704 - 120-130 hk (litt usikker) med tubo 150 hk. med turbo og mellomkjøler (ET) 180 hk. Fantes også i en 2704ET+ versjon med 250 hk.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post

Takk for tilbakemeldingen.

Min motor  150 hk. , har på tomgang 850 omdreininger( ble justert opp til dette ved siste overhaling),men jeg synes dette er alt for høyt og vil stille dette ned igjen. På max har den 2100 omdreininger.

Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche

Link to post

Det er meg igjen, glemte noe.

Kan for høyt turtall ved oppstart, gi hvit/grå røyk ? .Som blir borte når motoren blir varm. :smiley:

Forden er kjent for mye røyk ved kald motor, forsvinner fort ved belastning eller når den er varm.

Problemes kan løses/reduseres dersom de rette tingene gjøres under overhaling. Det viktigest her er å få frest fester i ventilføringen slik at skikkelige ventiltetninger kan monteres. Dette medfører at det ikke lekker så mye olje ned brennkammeret.

Pumpen kan også bygges om for å redusere problemet. Det bygges da inn ventiler i pumpen som kobler ut noen sylindre når gearet står i fri.

 

Du skriver at du har 150 hk !!! 2704ET er etter det jeg kjenner til på 180 hk.

Men dersom ditt max turtall er 2100 kan det værer rett med 150.

Kansje pumpen er for lavt justert ??

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
  • 17 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...