kws Startet 26.November.2003 Del på Facebook Startet 26.November.2003 Hei Har fått ei sprekk i eksos manifoild. Er det noen plasser som man kan søke etter brukte deler til båtmotorer? Mvh Kurt Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Du kan jo prøve hos Kings diesel i Bergen. http://www.kingsdiesel.no De har mye forskjellig der, ser det ut til. Spørs bare hvordan mariniseringsustyr du har. Vet du forresten hva slags materiale den er laget av? Kommer sikkert an på hvor sprekken er, men kanskje det går an å sveise manifolden? Jeg har fått gjort det på min en gang. Den sprakk ved flensen mot turboen. Har funket helt greit etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Marton Svart 1.Desember.2003 Del på Facebook Svart 1.Desember.2003 Er det et oppegående sv. verksted i næreheten så få den sveist. Er sprekken synlig er det gjort på et øyeblikk. Lekker eksosen inn i kjølevannet må den åpnes da går det noe mer tid. Har selv god erfaring med Elgaloy Cast-ni (AC/DC-) for div støpegods. Husk å trykkteste! Sitér dette innlegget Link to post
kws Svart 5.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2004 Hei Har nå gitt opp sveisingen. har forsøkt dette på et profft verksted. det bare sprakk opp igjen. forsøkte flere ganger. Har nå gått til innkjøp av ny manifoild. Kws Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 5.April.2004 Del på Facebook Svart 5.April.2004 Hei Har fått ei sprekk i eksos manifoild. Er det noen plasser som man kan søke etter brukte deler til båtmotorer? Mvh Kurt En 2407ET mener jeg bestemt er på 180 hk. ved 2450 o/m. 150 hk ved ca 2200 o/m.. Bare til info..Grunnleggende om 2407 blokken 5,9l rekkesekser: Ren 2704 - 120-130 hk (litt usikker) med tubo 150 hk. med turbo og mellomkjøler (ET) 180 hk. Fantes også i en 2704ET+ versjon med 250 hk. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Sylvester Svart 12.April.2004 Del på Facebook Svart 12.April.2004 Er det noen på forumet som har Ford motor, 2704 ET.? Hvor høyt turtall har dere på tomgang og på max turtall ? Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
880 Svart 12.April.2004 Del på Facebook Svart 12.April.2004 På tomgang helt nede i 500, på max 2500, motoren er oppgitt med 150 hk ved 2200 og 180 hk ved 2450. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Sylvester Svart 12.April.2004 Del på Facebook Svart 12.April.2004 Takk for tilbakemeldingen. Min motor 150 hk. , har på tomgang 850 omdreininger( ble justert opp til dette ved siste overhaling),men jeg synes dette er alt for høyt og vil stille dette ned igjen. På max har den 2100 omdreininger. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Sylvester Svart 12.April.2004 Del på Facebook Svart 12.April.2004 Det er meg igjen, glemte noe. Kan for høyt turtall ved oppstart, gi hvit/grå røyk ? .Som blir borte når motoren blir varm. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
skippy Svart 12.April.2004 Del på Facebook Svart 12.April.2004 Hallo. Har en Ford på ca 80 hk. Denne har jeg ingen problem med å oppnå 3000 o. på. Noen som vet typebetegnelse. Mener det skulle være noe med 2. Har sett på Kingts Marine, men der kan det passe med flere modeller. Er ikke oppgitt hk. hos di. Johnny Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 12.April.2004 Del på Facebook Svart 12.April.2004 Det er meg igjen, glemte noe. Kan for høyt turtall ved oppstart, gi hvit/grå røyk ? .Som blir borte når motoren blir varm. Forden er kjent for mye røyk ved kald motor, forsvinner fort ved belastning eller når den er varm.Problemes kan løses/reduseres dersom de rette tingene gjøres under overhaling. Det viktigest her er å få frest fester i ventilføringen slik at skikkelige ventiltetninger kan monteres. Dette medfører at det ikke lekker så mye olje ned brennkammeret. Pumpen kan også bygges om for å redusere problemet. Det bygges da inn ventiler i pumpen som kobler ut noen sylindre når gearet står i fri. Du skriver at du har 150 hk !!! 2704ET er etter det jeg kjenner til på 180 hk. Men dersom ditt max turtall er 2100 kan det værer rett med 150. Kansje pumpen er for lavt justert ?? Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Delfinen Svart 17.April.2004 Del på Facebook Svart 17.April.2004 Min Ford 2704 ET går 2400 o/min.på fullt og ca.550 o/min.på tomgang.Etter boka er dette det rette for denne motoren.Hvitrøyk i oppstarten er helt vanlig men denne forsvinner ved belastning eller etterhvert som den blir varm. Sitér dette innlegget Link to post
Finito Svart 1.Juli.2021 Del på Facebook Svart 1.Juli.2021 Min 2704ET har 600 omdr. på tomgang og med propell 19x21 fekk eg berre 2200 omdr. og 16,5 knop med folk i båten. Bytta til 20x17 og får no 2450 omdr. og samme fart. Men den bruker mindre diesel på marsj, 2100 omdr. da den går lettere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.