Luigi Startet 19.August.2008 Link til dette innlegget Startet 19.August.2008 Jeg har en 2007 modell med 2xIPS 400 motorer. I sommer gikk den ene motoren ujevnt og det gikk en alarm på displayet. Det viste seg at minst to av dieseldysene var ødelagte, og disse ble skiftet på garantien. Det som bekymrer meg er derimot følgende: dersom en dieseldyse ryker, kan det bety at sylinderen ikke får nok smøring. Hva bør jeg gjøre i forhold til å forsikre meg om at det ikke har oppstått skade? Jeg har tilskrevet selger og bedt om at jeg får en bekreftelse på at det er innlevert reklamasjon i tide, samt at det gjøres nødvendige tester for å forsikre seg om at det ikke er skader. Antar at feks en kompresjonstest kan si en del, men er det noe mer jeg bør tenke på? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 (redigert) IPS 400 er D4 260 motor -og problemet du har er vel det samme som står omtalt i tråden Trøbbel med Volvo Penta D serien. Det du kan gjøre er å fylle god diesel (ikke gassolje, fyringsolje el) og bruke det additivet VP har anbefalt eierne å bruke. At det ikke er følgeskade er vanskelig å si. Så vidt jeg vet er det ikke dysene som smører stemplene. Dysene sørger for dieseltilførsel til forbrenningskammeret. Motoroljen sørger for smøring av stemplet og sylinderen Redigert 20.August.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 20.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 IPS 400 er D4 260 motor -og problemet du har er vel det samme som står omtalt i tråden Trøbbel med Volvo Penta D serien. Det er unektelig to rekkeseksere som er under mitt motorlokk, så da må det vel være D6?? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 (redigert) Vp har lekt litt med betegnelsene sine etter at de kjørte inn flere motorer. Var ikke sikker på hvor gamle de er. Her er siste oversikten fra VP IPS Har du rekkesekser er det D6'er ja. Men om det er 280'er eller 310'ere vet jeg ikke. IPS 400 er D4 motorer i dag Redigert 20.August.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.