Superkul Startet 20.August.2008 Del på Facebook Startet 20.August.2008 hvorfor detter dekodern ut når jeg fks setter på pc - faktisk holder det å sette på 12 volt innvertern til pc uten pc så slukker dekodern Trodde tv skule dette ut først men not jeg har for ordens skyld 12 volt fra en 24volt omformer jeg koblet det nye kjøleskapet rett på 24 volt så slapp jeg vertfall det gjennom omformeren Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
mateco Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Heisann! Hadde akkurat samme problemet! Fant ut at Dekoderen droppet ut som følge av spenningsfall da jeg slo på TV'en. Nå har jeg modifisert med egne strømkabler til både Dekoder og TV. Da ble dekoderen stabil! mvh mateco Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Superkul Svart 20.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2008 ok - skjønner men, jeg prøvde å ha på ladern til pc og tv for så og slå på dekodern men da vil den ikke i gang og batterier er bra ladet trodde den ¤#&¤?&%¤##" dekodern ikke krevde så mye strøm Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
GURIMALLA Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Hei jab! Grundig sin digitale markmottaker krever ikke mye strøm, kun 1,5A, men den er sensibel på spenningsfall slik mateco sier. En annen ting er at det er svært viktig og bruke Grundigs orginale 12V kit som heter KAM 8920. Antenneledningen i dette settet har et eget filter for å forhindre jordingsfeil som kan skade apparatet Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Min dekoder/TV kutter når spenningen faller til 12,4V, og det gjør den jo så snart du belaster fulladede batterier med ei lyspære eller to. Om det er dekoderen eller TV'en som kutter vet jeg ikke. Samma kan det være. Resultatet er ihvertfall at skal vi kunne se på Grundig TV i båt MÅ vi være tilkoplet landstrøm. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Hvor måler du dine 12,4volt? Hvilken spenning som er på batteriet er jo en sak, men hva er spenningen helt inn til TV/dekoder etter spenningstap i kabler. Kanskje du har en 20w lampe på samme kursen som fører til ekstra spenningsfall frem til utstyret? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pål`ern Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Dette skjedde meg også. Når kjøleskapstermostaten slo inn, kuttet decoderen. ( kom igjen etter 3-4 sekunder ) Når batteriene var toppladet, skjedde ikke dette, men når jeg hadde ligget i uthavn 1-2 dager skjedde det. Når jeg var tilkoblet landstrøm skjedde ikke dette. Det er nok som noen tidligere her skrev, at decoderen er veldig følsom for spenningsfall. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Hvor måler du dine 12,4volt? Lars H. Jeg måler 12,4V i lighterutaket jeg har laget for å drive TV'en. Kabler dit (og tilbake) fra sikringsskapet er 6 kvadrat. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Det burde absolutt være nok for dekoderen. Har sikkert vært under den spenningen til min boks uten problemer. Hvor sær TV'n din er, kan jeg ikke si noe om. Men er den så sær, er jo løsningen å kjøpe seg en inverter og kjøre begge delene på 230volt (dersom TV'n da har denne muligheten). Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Superkul Svart 20.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2008 snakk om dubbeditter og masse klin for å få ting til og fungere syntes grundig boksen ble anbefalt på det beste men når den kutter før tv må den jo være på trynet som sagt jeg koblet nye kjøleskapet på 24 volt så da ble jeg kvitt det problemet men så slukka den når jeg satte i pc 12 - 18 volt UTEN å sette den i pc engang &%%¤#%// dekoder - kjøper ting og tang og dritt og bakdeler er det med det meste Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
REM Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Jeg har spurt forhandleren hva nedre spenningsgrense er uten å få svar. De har testet utstyret og sier det er OK? Jeg har også finkjemmet tekniske data fra Grundig uten å finne hva oppgitt nedre/øvre grense er. På portabelt 12V utstyr bør da utstyret fungere langt ned på 11V-tallet og opp mot 15-16V?. Skrur du på kjøleskapet eller annen tungt forbruker på noen Amp. faller jo spenningen ned på lave 12-tallet øyeblikkelig. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Superkul Svart 20.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2008 går det an å koble en kurs rett fra batteri til tv og dekoder med 12 volt når jeg har 24 volt ??? da slipper det å gå gjennem 24 til 12 volt omformeren?? det er jo 2 stk 12 volt batterier........ og som sagt koble fra ett av dem da burde det være strøm nok?????? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Lars H. Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Det går dersom du ikke blander inn andre forbrukere. Men det blir skjevbelastning på batteribanken din, så det vil jeg fraråde. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
880 Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Min Sagem box sliter med noe samme problem, men den slår seg ikke av. Den "mister" signalet dersom andre forbrukere settes på. Ved bruk av mobiltelefon flipper den helt... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Superkul Svart 21.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2008 (redigert) ser på clas ohlson at di har 24 til 12 volt trafo ssom er 8 amp til 299 kr hvis jeg kobler tv og dekoder alene på den da burde jeg vel bli kvitt problemet??? Redigert 21.August.2008 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Lars H. Svart 21.August.2008 Del på Facebook Svart 21.August.2008 (redigert) Hei. Dersom det er en converter for 24VDC til 12VDC og ikke en transformator (som er for vekselspenning), er jo dette en løsning. Har du artikkelnummeret hos CO? Jeg finner en MASCOT 8662 artikkelnummer 32-1355 til kr.399,- som kan gi 6A kontinuerlig ved 13,5V ut med 20 - 32V inn. Og den trekker kun meget beskjedne 5mA i tomgang. Denne burde være helt OK. Lars H. Redigert 21.August.2008 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Salt Svart 21.August.2008 Del på Facebook Svart 21.August.2008 Min Sagem box sliter med noe samme problem, men den slår seg ikke av. ..... Ved bruk av mobiltelefon flipper den helt... Ferrit'ringer' på strømkabelen til Sagem-en - nærmest dekoderen! vil forhåpentlig stoppe RF-innslaget fra mobiltelefonen. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Superkul Svart 22.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2008 det var nok den ja - husket litt feil men da burde jeg ikke bli plaget ved strømfall - (håper jeg) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.