SRA Startet 12.April.2004 Del på Facebook Startet 12.April.2004 Har begynt vårpussen og skal slifte belger på 290drev. Men måtte nå gå hjem uten å bli ferdig Håper noen har et tips Har gjort følgende: Løsnet Wire. Løsnet Bolter i topp Løsnet huadr "armer nede" Og så kom problemet: Øverst så står drevet festet (henger på) med to rør som er låst med bolt, løsnet låsebolter og skulle trekke ut disse ut men ikke f. De er også helt glatte og har ikke noe tak å dra i, dunke fra andre siden er det ikke plass til. Vanskeligt å forklare dette men de som har gjort dette forstår gjerne hva jeg mener. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 12.April.2004 Del på Facebook Svart 12.April.2004 Prøv med litt "verktøyboks på spray" og la det virke litt. Du skal komme til på baksiden og banke dem forsiktig ut. Plasmuffene er "slitedeler" som kan/bør skiftes om du ikke får dem hele og greie ut. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 12.April.2004 Del på Facebook Svart 12.April.2004 Detter er tegningene av 280 drev, hjelper dette? mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 12.April.2004 Del på Facebook Svart 12.April.2004 Først og fremst: VÆR OPS PÅ AT DREVET KAN SVINGE RUNDT, KLAPPE NED OG KAPPE FINGRE / HENDER ETC når du løsner de to "rørene" du har problemer med. Drevet veier mange kilo, og "haifinnen" det hviler på gjør at det vil svinge / falle ned / evt. klippe fingre etc. Flere har prøvd dette! Så sørg for at du har god støtte for drevet, gjerne at en annen også holder det. Da kan du svinge på drevet helt til en side, og dunke inn "røret" på motsatt side. Sving drevet til andre siden, og dunk forsiktig inn det andre "røret". Nå faller drevet ned til en av sidene... Vel å merke dersom du har fjernet det lille runde lokket som holder fast i "hjelmen" (og som du sikkert har løsnet de to boltene i ...) Jeg vil gjøre oppmerksom på at jeg ikke selv har løsnet drevet mitt (290DP), men betalte serviceverkstedet for å gjøre dette for meg første gangen, slik at jeg kunne se hvordan "en som kan det" gjør dette. (Servicemannen tok av ca 120 drev i høst, og hadde et visst håndlag må jeg si!). Og enda en gang: Vær forsiktig med fingrene mens du har de!! (Drevet var tyngre enn jeg trodde!) Sitér dette innlegget Link to post
Coronet Svart 12.April.2004 Del på Facebook Svart 12.April.2004 Jeg har 280 drev men antar at prinsippet er det samme. Det sitter en bolt som låser den glatte hylsen som drevet henger i. (En på hver side) Når denne bolten er skrudd ut kan den skrues inn i ett gjengeparti som er i den glatte hylsen. Dermed får du bedre tak til å trekke ut hylsen. WD40 eller CRC kan være til god hjelp. Jeg har også måtte lure noen store skutrekkere inn på baksiden av hylsa for å få ett press fra innsiden på denne. Håper noen av alle disse velmenende råd kan hjelpe deg. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 12.April.2004 Del på Facebook Svart 12.April.2004 Ikke alle av disse "glatte" hylsene har gjengeparti som Coronet sier......men å svinge over drevet så får man som regel plass å slå disse inn med en dor slik at de går igjennom og ut på andre siden. Bør absolutt være to personer til dette. Husk også posisjonen på slangeklemmer når du monterer dette sammen igjen.Lykke til. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
kjma Svart 12.April.2004 Del på Facebook Svart 12.April.2004 Først og fremst: VÆR OPS PÅ AT DREVET KAN SVINGE RUNDT, KLAPPE NED OG KAPPE FINGRE / HENDER ETC når du løsner de to "rørene" du har problemer med. Drevet veier mange kilo, og "haifinnen" det hviler på gjør at det vil svinge / falle ned / evt. klippe fingre etc. Flere har prøvd dette! Så sørg for at du har god støtte for drevet, gjerne at en annen også holder det. Da kan du svinge på drevet helt til en side, og dunke inn "røret" på motsatt side. Sving drevet til andre siden, og dunk forsiktig inn det andre "røret". Nå faller drevet ned til en av sidene... Vel å merke dersom du har fjernet det lille runde lokket som holder fast i "hjelmen" (og som du sikkert har løsnet de to boltene i ...) Jeg vil gjøre oppmerksom på at jeg ikke selv har løsnet drevet mitt (290DP), men betalte serviceverkstedet for å gjøre dette for meg første gangen, slik at jeg kunne se hvordan "en som kan det" gjør dette. (Servicemannen tok av ca 120 drev i høst, og hadde et visst håndlag må jeg si!). Og enda en gang: Vær forsiktig med fingrene mens du har de!! (Drevet var tyngre enn jeg trodde!) Å dunke inn "rørboltene" er den enkleste metoden for demonteringen, bruk en forlenger fra et standard pipenøkkelsett som dor den passer til den jobben. Sett boltene inn med Locktite stift for rustfrie bolter og du slipper problemet med at de setter seg fast til neste år. Hvis du bruker en liten lastesurring under flensen til øvre belgen og fester den til en rekkestøtte/pollert oppe på båten så har du full kontroll over vekten på drevet. Ang det lille lokket med de 2 boltene som sitter fast i "hjelmen" så trenger du bare ta ut boltene. Lokket som ofte sitter fast trenger du ikke ta av, når rørboltene er demontert og drevet henger i lastesurringen så tar du et stor skrujern og vipper "hjelmen" med lokket ut av sporet sitt og drevet er løst... Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.