Jump to content

Son Marina - konkurs

GP - Rune

Recommended Posts

Det er synd, jeg hadde akkurat satt av en helg for prøvekjøring :

Svenning har gode Williams kontakter :wink:

De har vel ikke ord på seg for å være alt for seriøse.( Kjenner dem godt da jeg bor i Son)

:yesnod: kjenner noens om hadde bestilt båt der i våres. Båten kom aldri - den lå hos Askeladden som ikke ville sende den til Son Marina. De vi kjenner er smarte nok til ikke å betale forskudd

Det tror jeg nok du har rett i.

Men skal du kjøre med styrekult i race 2009.
Ja gjør det Bitteliten :smiley:

Mindre vekt og bedre kontroll...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

:yesnod: kjenner noens om hadde bestilt båt der i våres. Båten kom aldri - den lå hos Askeladden som ikke ville sende den til Son Marina. De vi kjenner er smarte nok til ikke å betale forskudd
Jeg kjenner desverre til tilsvarende sak i en annen sammenheng. Håper at de seriøse overlever dette og de neste årene. Vi må vel være forberdt på å vente noen år før vi skifter båt?
Man kan jo spørre seg hvordan de skal klare seg i trange tider når de ikke greide å tjene penger i gode tider.

Jeg er helt enig. I 1988 var jeg 25 år og skulle kjøpe båt. Var og prøvde en nesten ny Polar Explorer. WH forlangte 295`og jeg bød 275`. Da ble han borte, jeg gikk inn i "låven" igjen og lurte på hvor han blev av. Han sa prisen var 295`, men jeg sa til han att jeg bød 275`. Ja akkurat svarte han.

Dette stod ikke i henhold til hva mine forventininger om service er. Kjøpe dengang en Windy 27 cc 85mod. Ikke lenge etterpå stengte de dørene.

Hvis det i ettertid skulle dukke opp "Nye Son Marina" burde de fleste tenke litt over dette. Så for meg er ikke dette noen bombe.

Vi sees!

Mye fint å få for penger :yesnod:

Jeg kjenner desverre til tilsvarende sak i en annen sammenheng. Håper at de seriøse overlever dette og de neste årene. Vi må vel være forberdt på å vente noen år før vi skifter båt?

Ad Son Marina - jeg har aldri vært fristet til å handle der.

Ad båtbytte - om vi skal bytte må det bli ned - eller at Hamar ringer. Ser ingen andre muligheter - heldigvis

Redigert av Bitteliten (see edit history)
vi må ha slalomløype. jeg har smart tabs og de drar ned toppfarten :headbang:

Ellers litt usikker på 9.9/15 4-takt. Ligger langt bak Vmax jr i aks. For håpe den nye rib. har gode egenskaper. Kjøpte usett da bruktprisen er for høye. Håper på en positiv opplevelse. Uansett tar vi racet på bedre navigatør. Har også egen throttleman. Vil se race fra headQ. Dag Pike er nav. man og throttlesjef er uvisst enn så lenge. Har god

dialog med Victori-teamet. :lol:

Vi sees!

:lol:

jr prøvde seg på 8 hesteren vår i sommer - han dro opp i plan og svingte for fullt med en gang. Da vart han skremt. Drøyer nok litt før han tør igjen - synd. Skal han kjøre med Vmaxen må jeg trimme den ned. Er litt spent på den motoren din - vi skal ut til helgen - kan jo prøve mot oss da om dere er i nærheten - det jeg liker best med Vmaxen er aksellerasjonen - både fra stille og fra halv til full gass.

:lol:

jr prøvde seg på 8 hesteren vår i sommer - han dro opp i plan og svingte for fullt med en gang. Da vart han skremt.

Prøv og få han opp i båten igjen denne høsten. Så går han i dvale med god følelse. Har hatt noe av det samme vi også. Har ikke kjørt så liten RIB, men er den veldig var for

litt krappe svinger?. Vil tro at den blir kilen hvis en svinger krapt og potongene går nedi.

Ellers 40 års lag i helgen. Håper på en tur neste helg. Praha forrige helg, og nå har jakten startet(rein). Dette er ikke gunstig i forhold til båtliv.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Jolla er veldig stabil i svinger. Jeg kjører fullfart svinger - og den holder farta forbaska bra. Tror trim tabs hjelper veldig mye. Det var vel mer at han svingte for mye og holdt på å falle overbord. Får se om jeg får lurt han oppi igjen før vi legger alt på land.

Dere skal vel bruke salt og pepper som sporingshund under jakta :wmiley: hadde vært tøft og fått han til å gå blodspor :yesnod:

for ikke å snakke om avsporing :wflag:

Baatsmann: dere må ikke dulle så mye med den rakkern. Det er samme som med tobente som blir skremte - kom deg ut igjen.

Etter hva jeg har forstått eller tror er litt forskjell på agendaen. Han har blitt 1 år nå. De neste md er spennende i forhold til pubertiet 2. De er tøffinger i liten kropp.

Ellers spennende Roaldbj: Kveldsbåt, en liten Goldfish 28 Rib med 650 HK kompressormatet motor. Da har du lev i Son. Kan anbefales, har en bekjent som har den.

Fin på dorging etter flyvefisk

Vi sees!

Den 21 M har en flott en. Snakket med Svenning nå han lå sammen med 21M og V65

Jeg har kjørt endel Williams ja. En helt utrolig følelse. Gocart på vannet. Ekstremt høy kortbuksefaktor. Klarer også litt sjø veldig bra.

Er forøvrig akkurat kommet tilbake på hotellet etter en flott båttur og middag utenfor Helsinki.

Her kunne jeg ha gjort mye spennende!! :cool:

Jeg har kjørt endel Williams ja. En helt utrolig følelse. Gocart på vannet. Ekstremt høy kortbuksefaktor. Klarer også litt sjø veldig bra.

.

Her kunne jeg ha gjort mye spennende!! :cool:

Vel Svenning du har mulighet å kjøpe gummibåten min. Ellers er ikke du kvalifisert for racet. Og låne Williamsen, og kjøre i kortbukes: Strengt forbudt.

Og du er ikke kvalifisert for jolleracet(egen jolle). Forøvrig skal jeg i 40 års lag i ditt gamle revir(en amerikansk prod som har skiftet navn på produktene). Til naboen av en gammel kollega av deg. TA. . Skal passe på att han holder seg våken.

Vi sees!

Den handler om Son Marina - og at Roald ikke kan kjøpe racer jolle der for å være med i konkurransen - og at Svenning skal innom Son på vei hjem fra Finland - og at baatsmann's lille salt og pepper møtte en Rottweiler på torget i Son - og skal vi tro kaosteori skalv i ikke se bort i fra at det er en sammenheng mellom alt sammen :lol:

Unnskyld til alle at vi kuppet tråden. Om man ser på anntall innlegg for oss så ser man jo at skrivetrangen er større enn fornuften. Men morro har vi det - det skal ingen ta fra oss :wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...