Geir Arne Startet 20.August.2008 Del på Facebook Startet 20.August.2008 85093b - b2187 Er det noen som kan hjelpe meg med teknisk data og generell oversikt til denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 85093b - b2187 Er det noen som kan hjelpe meg med teknisk data og generell oversikt til denne motoren? 85093 = 1970 85 hk, V4 , 92.6 cu.in. = 1517.4 ccm, WOT = 5000 Borring 3.375"", slaglengde 2.59" Plugger L76V, Point or sensor gap = .010". Har EL-hydraulisk gir.... OBS MÅ HA "TYPE C" girolje, søk på "type C" her på forumet, linka til butikk som hadde den inne. Gir utveksling 13:26, har propell med låsepinne ( samme propellen som er brukt på enkelte OMC drev opp til ca 77) Bruker 2% TCW-3 godkjent olje i bensinen . Skulle vel holde i starten.... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Geir Arne Svart 20.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2008 Takk. Hvet du tilsvarende tennplugg i NGK? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 21.August.2008 Del på Facebook Svart 21.August.2008 L76V = NGK BUHW Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Geir Arne Svart 21.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2008 Nå sitter det NGK B8HS på motoren. Blir dette helt feil? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 21.August.2008 Del på Facebook Svart 21.August.2008 Nå sitter det NGK B8HS på motoren.Blir dette helt feil? Ifølge det jeg har ..så ja. En B8HS ser slik ut En BUHW ser slik ut Men sjekk med et verksted, kan ha kommet service bulletiner på pluggene, har sjekket et par steder på nett nå....hjalp ikke Sjekket også en motor jeg har selv, en 90 hk ifra 1964...Den SKAL ha Champion J4J.. den er erstattet av J4C...NGK pluggen er B8HS....men direkte oppslag på motor gir meg B6HS eller J8C.... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Geir Arne Svart 22.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2008 Kjøpte plugger nå - Denso SF50 De kostet inn til jobben 11,50 + mva - fra Sørensen og Balchen - Mekonomen skulle ha 82 + mva for NGK - 122 + mva ordinært. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Arne Svart 24.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2008 (redigert) Propellen som sitter på motoren er noe slitt og skadet. Den har dimensjon 13 1/4 x 17 i aluminium. Det følgte med en ny. Det som står følgende på den: SOLAS 13*21 OS i aluminium. Er dette en fin og grei propell til en Mørebas 17" HT 1971 modell. Evt ikke, hva er å anbefale? Hvis jeg skal bytte propell skal den da skrues fast med moment? Mvh Geir Arne Redigert 25.August.2008 av Geir Arne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Geir Arne Svart 18.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Noen som kan hjelpe? Har valg mellom to proppeller: 3 bladet Solas 13 * 21 eller 4 bladet Solas 12,5 * 21 Orginalt som nevnt tidligere 13 1/4 *17 Ha er fordeler og ulemper med de 2 jeg har mot den orginale? Håper på svar. Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Ta en titt her: http://www.old-omc.de Sikkert nyttig info og finne Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.