Gunga Din Svart 22.August.2008 Link til dette innlegget Svart 22.August.2008 Najadvarvet AB o Maxi Yachts AB er oxo egna bolag Aphrodite kjöptes för mange år sedan.....skulle tippe att även det er ett självständigt bolag.. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Servicemannen Svart 22.August.2008 Link til dette innlegget Svart 22.August.2008 Veit ikke heller. Har kun hørt rykte om dette ned i Orrust i sommer. Den kommer fra leverandører der. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Lazy days 2 Svart 22.August.2008 Link til dette innlegget Svart 22.August.2008 Greit at beklagelsen kom etter hvert regntøyhua. Men det er utrolig at du skal komme med Bav kvaliteten kontra orust til det kjedsomelige. Og ikke minst orust eiernes hevne penger på sjøen i valg av båt. Ikke la det gå så langt at du må trekke deg av denne debatten og. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 22.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2008 (redigert) Dette tror jeg er litt av Lundes filosofi. Kun kjøre 1 merke. Selger ikke lunde båt nauticat lenger? Redigert 22.August.2008 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kosmix Svart 22.August.2008 Link til dette innlegget Svart 22.August.2008 Nauticat og Lundebåt har skilt lag. Nauticat = Sulander Yachting Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Mulligan Svart 22.August.2008 Link til dette innlegget Svart 22.August.2008 Nå venter jeg i spenning på at noen kommer og forteller at det er på grunn av den tvilsomme kvaliteten på Nauticat. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.August.2008 Link til dette innlegget Svart 22.August.2008 (redigert) Det er ritkig at Antero Sulander har tatt over agenturet for Nauticat i Norge. Det er kun han og Sinikka som driver dette i Norge og de holder til i Vollen Marina. Dette var i allefall den informasjonen jeg fikk da jeg avla dem et besøk tirsdag denne uken for å vurdere båtene litt nærmere.. Mange store bedrifter i Norge optimaliserer og kun satser på et produkt er vel normalt i dagen sammfunn, av den enkel grunn av at de ønsker å spesialisere seg og bli de beste i sitt segment. Her er vel Lundebåt et meget godt eksempel på dette blant båtforhandlerne i Norge..ærmere Redigert 22.August.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
fem@il Svart 22.August.2008 Link til dette innlegget Svart 22.August.2008 Forhandler,produsent,etc.Dette er bare naturlige "omveltninger"i framtidens båtbransje,hvor alle må tenke rasjonell prduksjon og salg forå overleve. Nimbus,Ryds,Storebro er på vei til rasjonell spesialisert produskjon,det samme gjelder Najad-Maxi-Aphrodite.De MÅ alle tenke "serieproduksjon" for å overleve i framtidens båtmarked.Tror ikke det er mulig på sikt å klare seg med en produksjon på 15-20 enheterpr størrelse pr år.Man kan være så ihuga "tilhenger av orustkvalitet" man bare vil,men snart er de alle kjøpt opp av kapitalsterke innvestorer som SKAL ha resultater. mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.August.2008 Link til dette innlegget Svart 23.August.2008 fem@oil blir spennende å se om dine antakelser er rett. Jeg tror at det er svært få nordiske enheter som har store nok volumer til å kunne investere i en skikkelig serieproduksjon av båter. Kjenner du til hvordan produksjonen foregår i dag på de større Orust verftene? For meg høres det ut som om du tror at de sitter og spikker litt på en båt på bryggekanten. Og dette med at alle blir kjøpt opp. Vet ikke hvilke erfaring du har med kjøp og salg av virksomheter. Jeg har hørt at for å kjøpe noe kreves det at noen vil selge noe. Det er på en måte der alt starter. Generasjonsskifter kommer - og ofte skjer transaksjoner da. Men at oppkjøpsfond satser tungt i båtbransjen tror jeg egentlig ikke - til det er det en bransje med for store krav på kapital, arbeidsinnsats og for liten avkastning i forhold til andre investeringer de kan gjøre Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 23.August.2008 Link til dette innlegget Svart 23.August.2008 (redigert) Hva som egentlig ikke fungerte mellom Heitmann og Najad tviler jeg litt på at vi får vite. En kilde til uenighet er avtalen om hvem som skal dekke hva slags feil og problemer, selger eller produsent. Når kunder må vente på at selger og produsent skal krangle blir det ganske ille. Et annet forhold er at forskjellige selgere kan ha svært forskjellige forventninger med hensyn til hva en båteier kan eller vil fikse/betale selv. Uansett, Najad har ny selger i Norge - http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=268105&cat=6027 Redigert 23.August.2008 av Sjøtummel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fem@il Svart 23.August.2008 Link til dette innlegget Svart 23.August.2008 Svar til Bitteliten: Wincoop`s oppkjøp av Najad og Norske innvestorer er eksempel på hva jeg mener,og det er da reelt nok??Og dette ernok bare begynnelsen. mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 Dette med oppkjøp og avkastninger er ikke godt å si. I dag sliter Najad meget, har ikke betalt lønn i over 2 måneder og leverandører er begynte å bekymre seg over utestående penger. Vis dem overlever ikke har de stor betidning for alle verftene i Orust dersom dem er avhengige av at holde produktsjon og arbeidsmarkeden i Orust gående. Kanskje var Heitman rotten sem forlatte synkende skip! Håper de går bra hos nye agenturen her og dem har lysere tid foran seg. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Mini Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 I dag sliter Najad meget, har ikke betalt lønn i over 2 måneder og leverandører er begynte å bekymre seg over utestående penger. Håper de går bra hos nye agenturen her og dem har lysere tid foran seg. Det får vi håpe, skjønt jeg har mine tvil, når jeg ser hvem som skal representere Najad. Det skal ikke store diskusjonen til før fru Laurendz tar av. Skal du selge får du selge og så får du ta den kjeften du får enten du fortjener den eller ikke. Det nytter hvertfall ikke å forsøke å oppdra sinte og frustrerte kunder. Dette tror jeg går til hælv...., men det går sikkert på første klasse. Du kan hvertfall ikke som daglig leder påberope deg at du ikke har oversikt. Men men................................. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Likevel ingen avtale med Laurendz Då nedanstående parter inte har kommit överens om alla detaljer kring samarbetet har vi gemensamt kommit överens om att avbryta samarbetet med att sätta upp ett kontor för Linnéa Yacht Group i Norge. Linnéa Yacht Group kommer att fortsätta planerna som förut med att starta ett lokalt försäljningskontor i Norge. Med vänliga hälsningar Magnus Ridderstad Siri Laurendz Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.