Jump to content

Hvordan bruker vi båten?

Jakob

Recommended Posts

Alle har vel et forhold til den båt de har enten den går fort eller sakte. Med snekka mi (Som jeg ikke har prøvd enda) og den som jeg akkurat har solgt er det en blanding om hva som er "det gode liv" på sjøen (Mjøsa). Ungene synes sef. dette går for seint når vi skal til et bestemt sted, men de henger da etter snekka på et vannbrett i 6 knop og "storkoser" seg med det. Av og til kunne det ha vært kjekt  med en båt som kunne gi 30 knop på hjemmturen, for når en har det bra og drøyer alt for lenge med hjemmturen så kan 6-7 knop føles vel kjett. For meg så er lommeboka med å bestemmer hvilken båttype jeg har, og ikke minst virkelig har råd til å bruke så mye jeg vil uten at jeg gremmes over å fylle tanken. For meg så er vel selve turen like mye verd som å nå bestemmelsesstedet. Det er veldig bra å tøffe av gårde med gode venner, gå i land, grille og bare kose seg. Hvor en går i land på slike turer spiller stort sett ingen rolle. Tror det er viktig å sette av nok tid til de utflukter en planlegger slik at skuldrene kan senkes, telefonen slås av eller i det minste settes på lydløs. Det handler om å leve det gode liv, få inputt slik at hverdagen glir lettere. Fort eller sakte spiller ingen rolle, en får bare justere bestemmelsesstedet i forhold til de begrensinger som finnes med antall fot og hestekrefter.

Hebbe...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...