Jump to content

Finnes det en Bavaria klubb for motorbåter?

Luigi

Recommended Posts

Tja... Litt rart hvis seilgutta har over 1000 medlemmer (ble jeg fortalt av en bekjent), og klubb sidene er helt døde... Det man burde gjøre i første omgang, er vel å be moderator her om å opprette en egen gruppe for Bavaria, Windy osv....? Jeg kan godt være med på noe av det som må gjøres, men har ikke så veldig mye tid disse dager. Nyfødt kid i huset og jobber i en jobb der jeg er alt for mye på kontoret.

Noen som har noen forslag? Så jo at domenet bmb-klubben.no var ledig, men tror ikke jeg får it ansvarlig på jobben til å gå med på å sette opp en linux boks her, men kan jo alltids høre. Hadde vel ikke vært verre enn at man i første omgang satte opp et forum?

Vi kunne sikkert også bedt Ingar om et lukket forum her på nettet. Mins det var et eller annet med at seilbåtklubben til Bavaria ikke ville ha ansvar for å opprette en motorbåtklubb, men mulig jeg husker feil.

Men sjekke gjerne mulighetene for å laget noe eget. Det skal jo selvsagt driftes, og det er jo litt jobb..

Har også utrolig positiv erfaring med Lunde. Har ikke hatt noe mer en noen småting, men alltid møtt med en utrolig serviceholding fra Robin. For noen uker siden skrudde beslagene i kalesjen seg ut og forsvant. Ringe til Lunde og kort tid etter lå en neve med nye. Sånt skal det være!

Prøvde å kontkate Norsk Bavaria Klubb (som er for seilbåtfolk), men det er en feil med tjenesten for å kontakt dem. Noen som har epost til dem, ev. ville ring noen i styre for å høre?

Redigert av Swande (see edit history)
  • 1 måned senere...

Jeg lurer jo i grunnen på om det finnes en bavariaklubb i det hele tatt?? Nettstedet deres er, som noen har skrevt i denne tråden, preget av laber aktivitet, men i tillegg har jeg prøvd å kommunisere med klubben via diverse kanaler, uten respons. Er det noe jeg ikke har skjønt, eller er det noen som har tips om hvordan få klubben i tale?

:confused:

HF: LB3GH

Ja, det gjelder vel å tilpasse seg markedet, og båtbransjen er vel ikke noe unntak fra resten av næringslivet sånn sett. Skal man ha eget kontor i bergen, så må vel det være fordi det er mest lønnsomt. Når det er sagt tror jeg lundebaat klarer fint å følge opp kunder i bergensområdet uten å nødvendigvis ha et eget kontor der. Selv har jeg 30 mil til lundebaat, og de har fulgt opp min båt veldig bra via lokal kompetanse som de har/lager avtaler med. Nå vet jeg ikke hva slags avtale de hadde med det kontoret i bergen, men de har jo måttet permittere egne folk, så da må vel slike tiltak også speile resten av driften.

Dette er jo ikke noe Lunde Motorbåt as trenger å belastes med? Er det ingen sjeler her i forumet som kunne bli med på å lage en klubb? Det litt jobb med å håndtere kontingenter og medlemmer, men vi er vel såpass mange at noen burde klare å sparke igang noe? Kan ikke se hvorfor Grill-Dress-Princess-Gutta skal ha det bedre enn oss:))

Har heller aldri fått svar på mail fra Bavariaklubben. Den virker passiv.

MEN jeg er gjerne med på å danne en klubb. Det gikk ann i første omgang å søke Ingar eller Skipsrådet om å få etablere et eget lukket området her inne. Det er driftsmessig det enkleste, eller hva?

Når det gjelder Bergen Båt, er de vel et selvstendig selskap uavhengig av Lunde (som er importør). Iallefall har jeg inntrykk av at det er slik med Kr.sands forhandleren (Båtspesialisten). Men de har jo selvsagt utstrakt samarbeid.

Redigert av Swande (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...