smuss Startet 22.August.2008 Link til dette innlegget Startet 22.August.2008 SOm tittelen sier. har fått høre at det skal sitte noen sikanoider på motoren som er skrudd inn i den. tenkte å skjekke disse og eventuelt bytte dem ut. Er dette noe jeg kan gjøre mens båten ligger på vannet. Hvordan ser jeg om de er så mye slitt at de må byttes ut?! mvh Smuss Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 22.August.2008 Link til dette innlegget Svart 22.August.2008 Det er ikke anode på VPMD 17 C eller D. Den er i utgangspunktet lagd uten lukket ferskvanns-kjølesystem, etter hva jeg har blitt fortalt ble ikke den type motorer "utstyrt" med anoder. Er det satt på Martec kjølesystem, som var mest brukt, er det en anode på rørkjøleren, i enden ved termostat-huset. Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 22.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2008 ok. så da trenger jeg ikke kaste bort tiden min med å lete etter noe som ikke er der. den er saltvannskjølt, men det har sikkert ingen betydning om det er anoider eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 22.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2008 stillheten på tråden tolker jeg som ett ja;) Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 22.August.2008 Link til dette innlegget Svart 22.August.2008 Den som tier samtykker :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 22.August.2008 Link til dette innlegget Svart 22.August.2008 stillheten på tråden tolker jeg som ett ja;) Kan du trygt gjøre! Sjøvanskjølt MD17: ingen zink! Du behøver ikke lete mer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.