Leidulf Startet 22.August.2008 Link til dette innlegget Startet 22.August.2008 (redigert) Heisann, har funnet ut at no er det på tide med en alarm på kjølevannet. Første hendelse var på vei heim fra båtfestivalen i ålesund, impelleren havarerte, og eg hørte ikkje at eksoslyden forandra seg, dermed gikk også en eksosslange til h....,(Hadde ikkje reserveslange) og måtte taues heim,neste gang var på vei til ny båtfestival, denne gang til Ulsteinvik, men på trebåtfestival ville ikkje yoghurtbegeret mitt , varmeveksleren havarerte, eller rettere sagt, endelokket var opptært innvendig, med det resultat at bolten ikkje satt fast i dei manglande gjengane , reagerte heldigvis fort denne gangen, kun noen få hundre liter sjø i maskinrommet, men blei no skræmt da, når eg såg at det var en halv fjord inni båten , så nivåbryter er på vei ned i rommet, med tilhørende lampe/lyd på instrumentpanel, men finnes det en grei sak å sette f.eks. i eksosslangen som reagerer når tempen stiger, eller kjølevannet er fraverende? PS: Trenger vel kansje en reservemotor også for å vere på den sikre siden, så eg slipper å be om assistanse når uhell som dette inntreffer. mvh Leidulf Redigert 23.August.2008 av Leidulf (see edit history) Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
Arejane Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Vetus har en slik alarm. Hadde den på forrige båt. Viser ikke temperaturen, men gi løyd/lydsignal. Føleren monteres i eksosslangen. Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.