Enzo Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 Skal ikke mye til for at det skal bli bedre enn forrige vinter , dessuten så skal vi seile i vinter sålenge vinteren er så fin som den har vært de siste årene Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 Mener å ha sett noen fine varmekolber på 60W og 90W for å legge i motorrom og cabin etc. Tror de var vanntette og dobbeltisolert. De såg ut som ett hvitt plastrør på ca 25cm (Ø ca 7-8cm). Lav overflatevarme og brannsikre (en 60W lyspære blir ganske varm). Har noen sett noe lignende og kan fortelle hvor disse fås kjøpt? Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Enzo Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 De har de på www.seatronic.no Sitér dette innlegget Link to post
milo Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 (redigert) http://www.maritim.no/product.aspx?id=2237...upkey=007001040 Har to slike på 135 w hver i båten om vinteren. Fungerer utmerket. en i motorrom og en i luggar framme. Ikke noe kondens supert. de er på 45-220W Redigert 25.August.2008 av milo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 Heisann. Ang.tildekking av kalasjen så her jeg brukt noe som funker meget bra.Bruker slike isoporplater av den lilla/blå typen,de er mere bøyelig.Legger de så de dekker "taket"på kalasjen og legger så en presening som dekker over og litt ned på sidene,lett og enkelt å ta ned når man skal på en tur.For å forhindre at snøen skal tynge dette ned så har jeg en "kjepp"med en plate eller planke som støtter oppunder taket innvendig.Dette opplegget gjør slik at snøen faller av som på ett hustak. Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 Ahh, 1000 takk. Fant de, og bestilte. Nå skal det bli tørt og fint i vinter Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Håholmen Svart 22.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2013 Hva bør gjøres med en outboard Suzuki DF150 som skal ligge ute i vinter ? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 22.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2013 Unnskyld et dumt spørsmål, men hvordan koble rman til slike varmerør? Jeg har jo ikke noe landstrømsanlegg om bord, men på brygga er det slike 3-pinskontakter. Jeg må vel da kjøpe en slik skjøteledning som passer til den? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Vedvards Svart 22.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2013 Unnskyld et dumt spørsmål, men hvordan koble rman til slike varmerør? Jeg har jo ikke noe landstrømsanlegg om bord, men på brygga er det slike 3-pinskontakter. Jeg må vel da kjøpe en slik skjøteledning som passer til den? Ja, du bør kjøpe deg overganger begge veier til og fra 3 pinns. Dette er godt å ha for hånden gjennom hele sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.