Jump to content

Tips til meg som skal ha båten ute i vinter!

smuss

Recommended Posts

Mener å ha sett noen fine varmekolber på 60W og 90W for å legge i motorrom og cabin etc. Tror de var vanntette og dobbeltisolert. De såg ut som ett hvitt plastrør på ca 25cm (Ø ca 7-8cm). Lav overflatevarme og brannsikre (en 60W lyspære blir ganske varm). Har noen sett noe lignende og kan fortelle hvor disse fås kjøpt?

Vennlig hilsen Capt'n.

Heisann.

Ang.tildekking av kalasjen så her jeg brukt noe som funker meget bra.Bruker slike isoporplater av den lilla/blå typen,de er mere bøyelig.Legger de så de dekker "taket"på kalasjen og legger så en presening som dekker over og litt ned på sidene,lett og enkelt å ta ned når man skal på en tur.For å forhindre at snøen skal tynge dette ned så har jeg en "kjepp"med en plate eller planke som støtter oppunder taket innvendig.Dette opplegget gjør slik at snøen faller av som på ett hustak.

• 5 år senere...

Unnskyld et dumt spørsmål, men hvordan koble rman til slike varmerør? Jeg har jo ikke noe landstrømsanlegg om bord, men på brygga er det slike 3-pinskontakter. Jeg må vel da kjøpe en slik skjøteledning som passer til den?

Ja, du bør kjøpe deg overganger begge veier til og fra 3 pinns. Dette er godt å ha for hånden gjennom hele sesongen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...