murmel Startet 23.August.2008 Link til dette innlegget Startet 23.August.2008 Hei hei alle sammen har en maxum 1900SR med en Mercuiser 3.0 LX motor. Var ute for og og se til motoren og kjøre den varm i dag. Jeg kjøre sakte fart utover til jeg kom utenskjærs og så ga jeg på. Så at motoren hadde arbids temp og olje rykk var riktig før jeg ga på. Da gikk den veldig rart. Det var langt i fra den kraften den skulle ha, slet med og dra seg opp i plan og gikk vedig dårlig, ( nesten som om noen holder igjen motoren er beste måte jeg kan beskrive det på) Jeg slakket av på gassen og før jeg gå på igjen, samme problem, Så begynte den og fuske, men den riktige veien. Alså fra og være Dau til go få full kraft, tilbake til dau og så på full kraft igjen. Slik forsatte den i ca 30 sek, før den ble helt normal igjen. Etter det fungerer den helt som normalt igjen. Jeg er grønn på båt mortorer, og værksteder på min marina var stenkt. har noen har noen erfaring med dette? Hva kan det være?? På forhånd takk :) Svein Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 23.August.2008 Link til dette innlegget Svart 23.August.2008 Tipper du har hatt kondens i forgasseren eller bensinen. Kjøp en flaske kondensfjerner på bensinstasjonen og fyll på, burde løse seg selv. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
power Svart 23.August.2008 Link til dette innlegget Svart 23.August.2008 Du kan forsøke og bytte ditt bensinfilter samtidig så kan du klippe opp det gamle for og se opp du har mye gruff i tanken din? Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 23.August.2008 Link til dette innlegget Svart 23.August.2008 Lurt, forutsatt at det er installert filter. Hvis ikke er det absolutt noe som bør gjøres før neste sesong Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
murmel Svart 24.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Takk for alle tipsene. Jeg tar en tur ut i og og sjekker alt dette. Båten kommer opp i løpet av neste uke, så da blir det full service på den. Godt og høre at det sansynlig vis ikke er så alvorlig vartfall :) Svein Sitér dette innlegget Link to post
murmel Svart 25.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 Hei. Jeg var ut og kjøre på med condens fjerner. Startet motoren, og lot den kjøre seg god og varm før jeg la fra kaia. Samme problemet denne gangen også. Når jeg kom tilbak til kaia, sjekket jeg etter Bensinfilter, Fant ikke noe som lignet på et, men satt en rund dings mellom forgasser og bensintank. Gikk en slange fra bensin tank til "rund dings" og 2 slanger fra "rund dings" til forgasser Gikk også noe kabler fra den runde dingsen til coilen tror jeg. Er kansje ne elektronisk styring av benins tilførse?? Tok av luft filteret og tøreket rent detter så godt jeg kunne med det jeg hadde til rådighet. Tittet opp i forgasseren og der seg jeg en del "perler" ser for meg ut som vann perler. Hva gjør jeg for og bli kvitt dette? Skal det hjelpe med bare kondens fjerner i bensin? Ha kondens fjerner rett i forgasser? må jeg demontere forgasser? På forhånd takk :) MvH Svein Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 Nå virker ikke nødvendigvis kondensfjerner sånn helt umiddelbart dersom du har endel kondens i tanken.. Hvis du kan få tatt bilde av "rund dings" kan jeg sikkert fortelle deg hva det er. Ikke ha kondensfjerner rett i forgasseren. Et maritimt bensinfilter bør ha vannutskiller. Det gjør at kondensvann fra tanken samles i bunnen av filteret og kan tappes ut etterhvert, det slipper da aldri vann gjennom og frem til forgasseren. Sjekk pluggene dine og se hvordan de ser ut, det gir fort en pekepinn på hvordan motoren har det. Sjekk dem før du starter for å se om det er fukt inni der.. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Wandalen Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Ikke bruk for mye kondensfjerner heller . Kondensfjerner fjerner ikke vann! det bare emulerer vann og bensin, forklart på Norsk betyr det ar den lar vannet blande seg med bensinen. Har du mye vann og heller i for mye kondensfjerner blir bensinen rett og slett fordårlig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.