2nd Trikker'n Startet 23.August.2008 Link til dette innlegget Startet 23.August.2008 Jeg har forsøkt å Google uten hell. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 23.August.2008 Link til dette innlegget Svart 23.August.2008 LOV-1998-06-26-47-§38, FOR-1998-11-27-1095, FOR-1998-12-01-4532 Kap. III. Flyteutstyr, kontroll § 5. Flyteutstyr ombord Alle båter skal under seilas være utstyrt med egnet flyteutstyr til alle personer om bord. Flyteutstyret skal oppbevares lett tilgjengelig. 0 Endret ved forskrift 3 feb 1999 nr. 191 (i kraft 1 mars 1999). § 6. Krav til flyteutstyret Flyteutstyr skal være godkjent av Sjøfartsdirektoratet eller annen navngitt offentlig myndighet, typegodkjent i henhold til Sjøsikkerhetskonvensjonen, eller produsert og varedeklarert av produsent eller importør etter anerkjente normer fastsatt i samsvar med CEN eller NS/ISO-standard. Flyteutstyret skal være varig merket, slik at godkjenningen, typegodkjenningen eller varedeklarasjonen vises på flyteutstyret. § 7. Kontroll Sjøfartsdirektoratet eller den det bemyndiger kan foreta kontroll for å påse at bestemmelsene i denne forskrift blir overholdt. Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 23.August.2008 Link til dette innlegget Svart 23.August.2008 http://www.lovdata.no/for/sf/nh/xh-19950508-0409.html Mvh. Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 24.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 (redigert) Takker og bukker. Men jeg ser ikke noe sted at barn og ikke svømmedyktige skal ha den på seg hele tiden. Redigert 24.August.2008 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 (redigert) Såvidt jeg vet er ikke det noe krav heller. Men det er jo fullt lovlig å bruke sunn fornuft. Redigert 24.August.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Og sunn fornuft er i mine øyne at alle ombord bruker vest under fart. Samme hvilken alder man er i! Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 24.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Klart det er lov til å bruke sunn fornuft, og det er et tegn på sjømannsskap. Likevel er det viktig å kunne og forstå loven for å unngå misforståelser ref. den norske Regel 44. Den som alt for mange tror på, underviser i og forkynner feil. Min egen praksis er vest på alene i båt, og vest på barn og jeg pålegger meg selv alltid vikeplikt for nyttetrafikk, hvorsomhelst. I det siste tilfelle er TTT viktig, siden jeg ellers kunne skape forvirring hos den annen part. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.