sodne Startet 24.August.2008 Del på Facebook Startet 24.August.2008 Det jeg tenkte var at det er jo flere som kikker etter båt, og bildene viser ikke alltid det man har lyst å se. Og viss en finner en First 28 i Kirkenes marina og bor i Stadt så er det jo ikke snakk om en svipptur for å se på båten., men kansje har ett baatplassmedlem i Lyngdal samme båten. Så jeg tenkte at viss noen trengte å få testet en båt som er lik den dei tenker på å kjøpe så kan medlemmene søke etter en i denne tråden. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
FredT Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Å få se på en potensiell båt man har lyst på kan sikkert la seg ordne, men direkte å få teste den tror jeg du skal streve litt med å få til. mvh FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
norflyer Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Det kan jeg da ikke se noe problemer med. En seiler er da omtrent alltid klar for en tur på fjorden. Regner jo med at du ikke har noe problemer med å ta eieren med ut. Hadde noen skulle kjøpe samme båt som jeg har så hadde jeg da selvfølgelig stillt opp på noe slikt.. En ønsker da alltid like båter som en kan knive med på fjorden.. Så synes det var ett godt forslag jeg. Lykke til med å finne en båt.. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Etter å ha lest innlegget, tenker jeg som så: Dersom noen hadde bedt om å få se og prøve min båt, i stedet for å måtte dra til Kirkenes, så hadde jeg svart - ja. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Ja jøss, ikkeno problem, men jeg har ei snekke fra 80-tallet, så jeg tipper det kun er utvendig utseende som er likt. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
håpløs Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 neitakk. låner ikke ut båten min til ukjente. tenk om de hadde stukket av med den. tenker jeg hadde fått mye igjen på forsikringa da... Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
Sjøtummel Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Tja, når det gjelder seilbåter får du jo alltids prøvd hvordan skroget går i sjøen på den måten, men det kan være stor forskjell på rigg, seil og tingenes tilstand sånn vedlikeholdsmessig. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 neitakk. låner ikke ut båten min til ukjente. tenk om de hadde stukket av med den. tenker jeg hadde fått mye igjen på forsikringa da... Jeg hadde heller ikke lånt ut båten min til ukjente, men om noen kontakter meg så er det selvsagt mulighet for en prøvetur med meg. Det er alltid trivelig å treffe nye mennesker med samme interresse. Jeg synes det er hyggelig å vise frem båten min til andre, og ha en hyggelig båtprat. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 (redigert) Dette må jo være et positivt foretak for mange som er på utkikk etter ny båt. At noen stiller seg negativt til dette må en regne med, men er sikker på at det er mange som også stiller opp og viser fram klenodiet sitt. Likhet ulikhet på båtene som det gjelder må en også regne med, men kjøper får jo en vis indikasjon på båten han/hun er ute etter. Det er jo ikke snakk om å overta "demobåten" og eier er jo med på en eventuell prøvetur. En viss seriøsitet fra den potensielle kjøper må en kunne forlange før en bruker for mye tid på han/hun. Ellers kan jo dette misbrukes da noen ser seg mulighet for en "gratis" seiltur i tid og utid. Redigert 24.August.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
wave Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Hadde selv med en potensiell kjøper av en ny tilsvarende båt på fjorden for et par år siden etter avtale med forhandler. Ble en del vask/lett polerinng, rydding etc. som forhandler kompenserte med noen liter bunnstoff. Trivelig tur og det endte med kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Er det snakk om et aktivt medlem her på BP og jeg er med på turen så er ikke det noe problem, en døgnflue her inne så er svaret nei. Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 24.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2008 Good! Då bruke me denna tråden då, te sånn aktivitet. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Quris Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Kjøpte Wikingen vår i Bergen men bor i Oslo selv. Var veldig glad for å få komme ombord i tilsvarende båt å kikke litt og høre om erfaringer her i Oslo. Denne eieren jeg traff hadde hatt båten i 20 år og var fremdeles kjempefornøyd med båten. DET er et godt skussmål. DEt at vi ble gitt denne omvisningen ++ satte jeg veldig pris på. Om noen vil ha prøvetur i Wikingboat 28 AC, -77 (forskjell på kjøl og dermed fart og egenskaper på senere modeller) så skal vel dette kunne ordnes om det passer seg rent praktisk. Har denne sommeren fått ca. 450 mil med båten, så noen erfaringer kan jeg kanskje også komme med. Nå er vel dette ikke så aktuelt her i Oslo som i Finmark, men om behovet er der... Sitér dette innlegget Link to post
Stitch Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Dersom noen har behov for å se på en Albin Nova i Tønsbergområdet før de reiser "lange" veier for å muligens kjøpe en tilsvarende stiller jeg mere en gjerne opp. Jeg tittet på en annen en den jeg eier nå, før jeg kjøpte og det var veldig nyttig. Så hjelpe andre i samme situasjon gjør jeg gjerne. Nå er det jo ikke flust av Novaer på finn. Velger å tolke det som at de som har en slik båt er like fornøyd som meg , at båtypen er fra 80 tallet spiller vel også en stor rolle Sitér dette innlegget Mvh Stitch Albin Nova Link to post
cleo Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Stiller selvfølgelig opp! Dersom noen har behov for å se en cleo33. Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
beauty of aqua Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 jeg stiller selfølgelig opp! har en bella 620. alltid hyggelig med en båtprat Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Mariell Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 vil også minne om Erfarings data basen. Kan jo også gå inn der og se om noen i ditt nærområdet har lagt inn info om den båttypen man er inntrisert i. Så sende en IM med eventuelle spørsmål og kanskje blir man invitert ombord på en titt/tur. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Heaven can wait Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 Suveren ide.. Jeg er selv på utkikk etter båt, men har ingen peilig på hva jeg skal kjøpe....Jeg har jo sett på noen fine båter som jeg synes ser interessant ut, men hadde jeg fått vært med i noen forskjellige typer båt hadde ting vært enklere. Jeg regner selvfølgelig ikke med å få låne båt en helg for å se om det er denne typen jeg vil ha.. men å fått vært med en tur sammen med eier.. og fått vekselet litt erfaring så hadde det vært til stor hjelp. Noen hundrelapper i diesel og en pakke med gosaker fra baker'n til kaffe hadde vært en billig pris i forholdt til å kanskje kjøpe noe man ikke er fornøyd med. Sitér dette innlegget Link to post
myhreoe Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 Da jeg kjøpte halco-en,den på 19 fot var det fordi jeg hadde vært på tur med en tidligere. Men nå var dette en billig båt, så det blir vel ikke helt det samme hvis båten er ny og koster en mill. Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
Nils Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 En viss seriøsitet fra den potensielle kjøper må en kunne forlange før en bruker for mye tid på han/hun. Ellers kan jo dette misbrukes da noen ser seg mulighet for en "gratis" seiltur i tid og utid. Gratis mannskap og ein god grunn for endå ein tur på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 Skulle det nå slumpe til at en eller annen Baatplassen-bruker ønsker å ta en titt på Nidelv 28, så er det bare å si fra :-) Som nevnt over bør nok antall meldinger på baatplassen.no ha et "anstendig" nivå (les:døgnflue) Det kan være noen interessante forskjeller mellom Nidelv 28 fra 81(?)-82 og til båter med den nyere skrogformen som kom i -84. Såvel som små og store endringer i innredningen. Min båt er nok ikke det vakreste eksemplaret av -82 modellen, men representativ nok for formålet ;-) Havn i Sandvika, Bærum. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 Joda, dette er en god idé. Det må selvfølgelig passe rent tidsmessig. Den siste uka hadde f.eks. ikke vært mulig for meg. Men gitt at det passer, så synes jeg det er en god ide. Jeg hadde selvfølgelig insistert på å bli med sjøl også, men bortsett fra det, ville jeg nok stilt opp! Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Amfea Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 Ingen problem for meg dette, men jeg blir nok med på turen selv. Låner ikke båten vekk f.eks. en helg til folk jeg ikke kjenner. Men om noen ville se båten vår i sjøen før et evnt. kjøp, værsågod Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Erik Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 En begrensning jeg møter når jeg vurderer å kjøpe ny båt, er om den vil passe inn i båsen min (for jeg har smal bås og er dermed nødt å holde meg opp mot Max grensen). Har flere båttyper på ønskelista, som jeg ikke kan kjøpe hvis den ikke ligger lokalt og dermed kan teste om det blir plass først. Å få noen med lik båt lokalt til å teste båsen ville da utvide området jeg kunne kikke etter tilsvarende båter i formidabelt (hvis den faktisk går inn da). Jeg har foreksempel lyst på Granada 27, som er 2,78 bred, som er identisk med lysåpningen i båsen, MEN som bare er 13 Cm bredere enn snekka i dag, og der er det plass til fendre på begge sider. Mao er det usikkert om det faktisk går, kommer ann på skrogformen. Hadde noen med lokal Granada 27 testet for meg, ville jeg dermed kunne lett etter Granada 27 i hele landet, og ikke bare rundt stuedøra hjemme. (eller evt arkivert håpet hvis det er for trangt da ) I Tilegg får man kanskje uhildet info om båten fra noen som ikke er utte etter å selge også. Så jeg støtter forslaget Dersom noen vil kikke/prøve Nidelv 24 1980, eller Hassle Explorer Kajakk eller Mistral 200L seilbrett i Stavanger området er det bare å gi beskjed Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
halvorsen Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 ja sånt stiller man opp på bare koselig det å en ekstra grund til tur , Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.