Jump to content

Kan jeg bruke båten din som demobåt?

sodne

Recommended Posts

Det jeg tenkte var at det er jo flere som kikker etter båt, og bildene viser ikke alltid det man har lyst å se. Og viss en finner en First 28 i Kirkenes marina og bor i Stadt så er det jo ikke snakk om en svipptur for å se på båten., men kansje har ett baatplassmedlem i Lyngdal samme båten. Så jeg tenkte at viss noen trengte å få testet en båt som er lik den dei tenker på å kjøpe så kan medlemmene søke etter en i denne tråden.

stå i ro båt!

Det kan jeg da ikke se noe problemer med. En seiler er da omtrent alltid klar for en tur på fjorden. Regner jo med at du ikke har noe problemer med å ta eieren med ut. Hadde noen skulle kjøpe samme båt som jeg har så hadde jeg da selvfølgelig stillt opp på noe slikt.. En ønsker da alltid like båter som en kan knive med på fjorden..

Så synes det var ett godt forslag jeg. Lykke til med å finne en båt..

neitakk. låner ikke ut båten min til ukjente. tenk om de hadde stukket av med den. tenker jeg hadde fått mye igjen på forsikringa da... :rolleyes:

Jeg hadde heller ikke lånt ut båten min til ukjente, men om noen kontakter meg så er det selvsagt mulighet for en prøvetur med meg. Det er alltid trivelig å treffe nye mennesker med samme interresse.

Jeg synes det er hyggelig å vise frem båten min til andre, og ha en hyggelig båtprat.

Dette må jo være et positivt foretak for mange som er på utkikk etter ny båt. At noen stiller seg negativt til dette må en regne med, men er sikker på at det er mange som også stiller opp og viser fram klenodiet sitt. Likhet ulikhet på båtene som det gjelder må en også regne med, men kjøper får jo en vis indikasjon på båten han/hun er ute etter. Det er jo ikke snakk om å overta "demobåten" og eier er jo med på en eventuell prøvetur.

En viss seriøsitet fra den potensielle kjøper må en kunne forlange før en bruker for mye tid på han/hun. Ellers kan jo dette misbrukes da noen ser seg mulighet for en "gratis" seiltur i tid og utid.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Kjøpte Wikingen vår i Bergen men bor i Oslo selv.

Var veldig glad for å få komme ombord i tilsvarende båt å kikke litt og høre om erfaringer her i Oslo.

Denne eieren jeg traff hadde hatt båten i 20 år og var fremdeles kjempefornøyd med båten. DET er et godt skussmål.

DEt at vi ble gitt denne omvisningen ++ satte jeg veldig pris på.

Om noen vil ha prøvetur i Wikingboat 28 AC, -77 (forskjell på kjøl og dermed fart og egenskaper på senere modeller) så skal vel dette kunne ordnes om det passer seg rent praktisk.

Har denne sommeren fått ca. 450 mil med båten, så noen erfaringer kan jeg kanskje også komme med.

Nå er vel dette ikke så aktuelt her i Oslo som i Finmark, men om behovet er der...

Dersom noen har behov for å se på en Albin Nova i Tønsbergområdet før de reiser "lange" veier for å muligens kjøpe en tilsvarende stiller jeg mere en gjerne opp. Jeg tittet på en annen en den jeg eier nå, før jeg kjøpte og det var veldig nyttig. Så hjelpe andre i samme situasjon gjør jeg gjerne. Nå er det jo ikke flust av Novaer på finn. Velger å tolke det som at de som har en slik båt er like fornøyd som meg :smiley: , at båtypen er fra 80 tallet spiller vel også en stor rolle :yesnod:

Mvh

Stitch

Albin Nova

vil også minne om Erfarings data basen.

Kan jo også gå inn der og se om noen i ditt nærområdet har lagt inn info om den båttypen man er inntrisert i.

Så sende en IM med eventuelle spørsmål og kanskje blir man invitert ombord på en titt/tur.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Suveren ide.. :flag:

Jeg er selv på utkikk etter båt, men har ingen peilig på hva jeg skal kjøpe....Jeg har jo sett på noen fine båter som jeg synes ser interessant ut, men hadde jeg fått vært med i noen forskjellige typer båt hadde ting vært enklere.

Jeg regner selvfølgelig ikke med å få låne båt en helg for å se om det er denne typen jeg vil ha.. men å fått vært med en tur sammen med eier.. og fått vekselet litt erfaring så hadde det vært til stor hjelp.

Noen hundrelapper i diesel og en pakke med gosaker fra baker'n til kaffe hadde vært en billig pris i forholdt til å kanskje kjøpe noe man ikke er fornøyd med.

Skulle det nå slumpe til at en eller annen Baatplassen-bruker ønsker å ta en titt på Nidelv 28, så er det bare å si fra :-) Som nevnt over bør nok antall meldinger på baatplassen.no ha et "anstendig" nivå (les:døgnflue)

Det kan være noen interessante forskjeller mellom Nidelv 28 fra 81(?)-82 og til båter med den nyere skrogformen som kom i -84. Såvel som små og store endringer i innredningen.

Min båt er nok ikke det vakreste eksemplaret av -82 modellen, men representativ nok for formålet ;-)

Havn i Sandvika, Bærum.

Joda, dette er en god idé. Det må selvfølgelig passe rent tidsmessig. Den siste uka hadde f.eks. ikke vært mulig for meg. Men gitt at det passer, så synes jeg det er en god ide. Jeg hadde selvfølgelig insistert på å bli med sjøl også, men bortsett fra det, ville jeg nok stilt opp!

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

En begrensning jeg møter når jeg vurderer å kjøpe ny båt, er om den vil passe inn i båsen min (for jeg har smal bås og er dermed nødt å holde meg opp mot Max grensen).

Har flere båttyper på ønskelista, som jeg ikke kan kjøpe hvis den ikke ligger lokalt og dermed kan teste om det blir plass først.

Å få noen med lik båt lokalt til å teste båsen ville da utvide området jeg kunne kikke etter tilsvarende båter i formidabelt (hvis den faktisk går inn da).

Jeg har foreksempel lyst på Granada 27, som er 2,78 bred, som er identisk med lysåpningen i båsen, MEN som bare er 13 Cm bredere enn snekka i dag, og der er det plass til fendre på begge sider. Mao er det usikkert om det faktisk går, kommer ann på skrogformen. Hadde noen med lokal Granada 27 testet for meg, ville jeg dermed kunne lett etter Granada 27 i hele landet, og ikke bare rundt stuedøra hjemme. (eller evt arkivert håpet hvis det er for trangt da :headbang: )

I Tilegg får man kanskje uhildet info om båten fra noen som ikke er utte etter å selge også.

Så jeg støtter forslaget

Dersom noen vil kikke/prøve Nidelv 24 1980, eller Hassle Explorer Kajakk eller Mistral 200L seilbrett i Stavanger området er det bare å gi beskjed :yesnod:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...