Jump to content

Søke etter båt i utlandet...


Hydrox

Recommended Posts

Hei hydrox. Jeg bruker www.boatshop24.com mye.

 

Når du ser en båt av interesse der så pleier jeg og kopiere selskapsnavn og google etter dette, da finner jeg som regel sidene til forhandleren og får ofte god info og bilder rundt båtene.

 

På søkesiden ligger det ofte dårlige bilder etc pga kapasitetshennsyn.

 

Lykke til, alltid gøy og kikke og man kan faktisk spare en god slump med penger særlig på båter fra Channel Islands som er en skattefri øygruppe mellom UK og FRA

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post

Her driver jeg og drømmer.

http://www.yachtworld.com/

 

 

Men etter å ha lagt på HK. avgift, transport, og MVA på alt. så er det langt mellom objektene innenfor EU. Og utenfor EU så er det jo den CE merkingen som setter stopper for mine drømmer.

 

Dette er båter til salgs gjennom meglere. Privat markedet kjenner jeg ikke til.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post

Sist jeg var oppdatert på hk-avgift så var den 140 kr/Hk. Dette var i 2007 når jeg kjøpte ny maskin til båten min.

 

Får man f.eks svensk moms refundert ved utførsel av brukt båt i fra Sverige? Båten må uansett momses inn i Norge, den biten er jeg klar over. Og tar jeg inn båt med motorer så må jeg betale Hk-avgift. CE merking er vel ikke nødvendig ved import av båt i fra sverige eller f.eks UK slik jeg har skjønt det.

Link to post

Dette stemmer vel ikke.

 

Så lenge båtene er europeisk bygd så er det ingen CE.

 

Alle båter med skroglengde fra 2,5m til 24m, som omfattes av Forskrift av 1996 om produksjon og omsetning m.v. av

fritidsfartøy, skal ha et produsentskilt med CE-merke som forskriften krever.

 

Disse kravene gjelder for alle nye båter uansett opprinnelse, og for båter som for første gang markedsføres i EU/EØS-området.

Kravene gjelder også for båter som tidligere har vært i bruk i land utenfor EU/EØS-området (bruktimport fra tredjeland).

Båter som var i bruk i et EU/EØS-land før 16.juni 1998 skal ikke være CEmerket.

Link to post
Dette stemmer vel ikke.

 

Båter som var i bruk i et EU/EØS-land før 16.juni 1998 skal ikke være CEmerket.

Det siste er vel å ta litt hardt i, det er ikke forbudt at en båt er CE merket selv om den er satt i markedet før 16. juni 1998..... men det er ikke noe krav om at den skal være CE merket, det er en vesens forskjell etter mitt syn... Siden du har understeket at den ikke skal være CE merket så synes jeg en liten kommentar om dette var på sin plass

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post

Vi er nok enige i forståelsen av CE regelen Sydvesten, selv om dette var klippet fra Tollvesenet sine sider.

 

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...;parentid=72044

 

Poenget var å fortelle Thorlyn at selv om båten er fra EU så må den være CE merket når den importeres til Norge ( om den er produsert 16.juni 1998 eller senere)

noe da båten mest sansynelig alt er.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...