Bergen Startet 25.August.2008 Link til dette innlegget Startet 25.August.2008 Vi jakter på vår første seilbåt, og selv om denne http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link er utenfor både budsjett og størrelse ble jeg litt nysjerrig på båten. Synes det var mye relativt ny båt for pengene. Jeg klarer ikke å finne noen form for informasjon om båten på nettet (bortsett fra noen polske sider, som jeg forstår lite av). Er det noen som kjenner til merket, erfaringer og har den/har hatt noen norsk importør ? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 Den var pen! Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
2nd Trikker'n Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 Masse bilder av teak. Merkelig/slurvete/halvferdig montering av kjølen (i rustfritt???) Mon tro om vingene på kjølen er hydrodynamisk riktig. Er den ikke det så er de en brems, men det får du aldri vite. Og pen - nei, ikke etter min smak. jeg synes den så gravid ut. Mangler bilder av rigg skinner, blokker bom etc. Men genakkerbommen var jo grei selv om den er glatt og rund og kanskje ikke helt god til å hoppe i land fra Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 En flott båt, både moderne og tradisjonell. Polakkene har en lang skipsbyggertradisjon, har selv seilt på polskbyggde skip av høy kvalitet i min ungdom, uten at det har så mye med saken å gjøre, men de kan sikkert også sin hydrodynamikk. Sjekk opp byggeverftet og få noen referanser fra eiere av båttypen - det kan være lurt. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 25.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 Litt mere tid på Google og jeg fant ut litt . Det ser ut som om båten fremdeles er i produksjon og produserers av et større verft som også produserer en rekke andre motor og seilbåter. http://www.janmor.com.pl/en.html Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 (redigert) Pen? Vel, smaken er som baken. Jeg synes ikke klipperbaugen var spesielt vellykket rent estetisk. Hekkpartiet heller ikke noe å skrive hjem om. Av mer praktiske ting reagerer jeg på at sofabenkene i salongen virker for små eller for krumme til å ligge utstrakt på. Det store skrå overbygget foran masten ser glatt ut, men man slipper kanskje å være der. Teakdekk trekker også ned i min bok. Hvilken størrelse er det du er ute etter og hva er budsjettet? Redigert 25.August.2008 av HaHa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 25.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 Pen? Vel, smaken er som baken. Hvilken størrelse er det du er ute etter og hva er budsjettet? Smak er vanskelig å diskutere, synes den så tøff og tidløs ut jeg! 30-32 fot, maks 500K, skal ha ratt, lukket aktercabin/lugar og om båten er eldre skal motoren være av nyere årgang! Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 Diskvalifiserer du ikke en del flotte båter når du insisterer på ratt? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bergen Svart 26.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Joda ser helt klart at vi diskvalifiserer halvparten av båtene på FINN, og sliter med å finne gode argumenter for beslutningen. Men J vil stå med roret, ikke sitte med kulten Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Du kan jo be henne tenke på den som en stor en... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
avmønstret5 Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Pinne eller hjul - smak og behag. Ønsker en virkelig å få mye båt for pengene kan det ha noe for seg å satse på en båt som er noe "odde" på de norske markedet. Det betyr ikke at den er like "odde" på det internasjonale båtmarkedet. Reja 35 ser ut fra annonsen til å gi mye båt for pengene. Så et lite obs! De som er mindre kjent med seilbåter, f.eks. førstegangskjøpere, tar ofte for lett på seilene -merke, kvalitet, alder, slitasje. Det er svært dyrt med ny seilgarderobe. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Smak er vanskelig å diskutere, synes den så tøff og tidløs ut jeg! 30-32 fot, maks 500K, skal ha ratt, lukket aktercabin/lugar og om båten er eldre skal motoren være av nyere årgang! Enig med det meste her, men ratt hadde jeg ikke hengt meg opp i, hadde ratt som krav på et tidligere kjøp - havnet den gangen opp med rorkult og det funket helt topp (har nå ratt) Så fjern rattet fra kravlista di mener jeg (det greie er at mange har ratt på krav-lista slik at du det er færre om beinet på de som har rorkult) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.