Jump to content

Takst av båt

enter4u

Recommended Posts

Da er båten min nesten klar for sjøsetting. Eneste jeg enda ikke har montert er badeplattformen. Lurer på hva den er verdt jeg. :smash: Og ingen plass er bedre enn denne til å høre hva medlemmene hadde vært villig til å gi for denne båten. Her er litt om den.

Type: Fram 25 1975 modell

Motor: FM 16. Går som ei klokke. 2,7 l/t, max 7,5 knop.

Utstyr: Humminbird Matrix 10 ekkolodd(2003), Nye skaiputer bak, ny dørk(vinylbelegg), Nytt teppe i cabin, Alt treverk pusset opp og oljet med edel-olje. 2x25L bensintanker akter. 40 liters vanntank m/el.pumpe, Pumpedo uten septik(2000), Nytt instrumentpanel, 2 batteri(60A og 110A) 2 og 1 år gamle. Nivåpumpe, nye lanterner, ny mast, ny kalesje i 2002, nytrekkt førerstol.

Kan noen hjelpe meg med å sette en pris på denne? :smash: Ligger en akkurat makan på Finn.no.  

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Det er et vanskelig spørsmål som jeg tror du må tråle litt i annonser for å finne ut av, gjerne ring opp selger av tilsvarende båter og såørre om de fikk prisforlangende. Det synes for meg i mange tilfeller å være veldig høyt og optimistisk. Det som er sikkert er at det er markede som bestemmer prisen og om jeg synes båten din ser bra er det allikevel ikke min type båt slik at jeg ville ikke kjøpt den men tror at den kan være verd mellom 50-100 tusen hvis du finner rette kjøper

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Kan tenke meg at du vil få 100 000 pluss minus, Alt etter hvor stor etterspørselen for den type båter er. Og som jonkare sa så må du jo finne den rette kjøperen da......

Men fra min side blir dette bare ren tipping ut ifra hva andre liknende båter koster. Den jeg så på finn.no synes jeg kanskje hadde litt høy pris men hva vet jeg........?

Eneste måten å få en ganske eksakt pris på er vel å spørre en takstmann.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Eneste måten å få en ganske eksakt pris på er vel å spørre en takstmann.

Feil. Eneste måten å få ganske eksakt pris på er å selge båten. En takstmann skal som regel ikke kjøpe båten, bare gjette prisen basert på tilstand, utstyr, motor, evt. rigg, markedet, årstiden osv. Han har som regel endel erfaring i "baklomma" og kjenner ofte markedet godt, men prisen blir allikevel en gjetting.

Suzuki

No boat needed..

Bensinmotor trekker litt ned på prisen, og den på Finn.no har noe mer utstyr og ser for meg litt penere ut (med all respekt).  Jeg vil anta rundt 70000-75000 etter hva jeg har sett og med det markedet vi får iår.

Bon Voyage. :lol:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...