Tromsværing Startet 25.August.2008 Link til dette innlegget Startet 25.August.2008 Akkurat kjøpt liten skjærgårdsjeep. Med lanterner som ikke virket. Klaget på dette, og fikk beskjed at de ventet på en del. Langt om lenge fikk jeg båten på verksted og fikset dette. Lanternen har så vidt gløding og tror ikke at myndighetene vil godkjenne styrken i lanternen. Har målt spenningen i pæreholder og den viser 1,45 Volt. Iflg verksted hadde de montert laderegulator. Motoren er en suzuki 9,9 2008 mod. 4 takt. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 Det spørs nok om du ikke må ta deg en prat med verkstedet igjen. Dersom de har montert laderegulator, som de sier, så bør i hvertfall spenningen være over 13,5-14 volt. Det kan derfor tyde på at de enten har koblet noe feil, eller at det er noe galt med ladespolen eller likeretteren på motoren din. Sitér dette innlegget Link to post
Tromsværing Svart 26.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Hei, takk. Venter på svar ifra verkstedet. Personlig tror jeg at de har tatt knekken på laderegulatoren. Iflg. skjema burde vel ladespenninga også gått til et batteri. Noe som ikke er tilfelle her. Kun 2 stk lanterner. Med av/på bryter. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Ja, jeg tror også at det burde vært et batter i her. Som regel er det ikke "sunt" for ladekretser å ikke ha belastning. Hvordan dette vil arte seg i ditt tilfelle, kan jo også komme an på hvordan den omtalte "regulatoren" virker uten belastning (hvis det nå virkelig er en regulator, og ikke bare en brolikeretter...?). Disse spørsmålene bør imidlertid verkstedet kunne si noe om. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.