Stokka01 Startet 26.August.2008 Del på Facebook Startet 26.August.2008 Hei! Jeg har hatt en 2 hester stående i kjelleren i mange år. Den virket da den ble satt ned. Når jeg tok den opp satt stempelet fast. Helte litt olje i sylinderen og den løsnet til dagen etter. Skiftet bensin, plugg og pusset stifter. Det ble god gnist men ingen start. Tok av forgasseren, blåste alle kanaler rene, sjekket dyse etc. Det er bensin i flottørkammeret. Fremdeles inegn start. Kan det være mangel på kompresjon? Er stempelfjærene ødelagt etter at stempelet stod fast? I så tilfelle, hvor kjøper jeg fjærer og pakninger? Trenger jeg noe spesielt verktøy for å sette på fjærene? Må sylinderen hones? Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 26.August.2008 Del på Facebook Svart 26.August.2008 Det kan hende at stempelfjærene "sitter" i sporet sitt og at det er liten kompresjon. Skal ikke være nødvendig å hone opp sylinder om den ser pen ut og ikke er blitt rusten etter disse årenene. Har pluggen stått i er det som regel ikke noe problem. Jeg hadde gitt den en liten skvett rett i plugg hullet med bensin og varmet pluggen med en lighter. Da flyr den nok i gang. ( Ikke hold i propellen ) Så kan det hende at ting ordner seg selv når den blir varm. I værste fall må du ta av sylinderen og sjekke fjærer. Fjærer får du kjøpt hos merke forhandler, spesialverktøy er ikke nødvendig. Litt knot når du skal tre på sylinderen bare og må holde i sammen fjærene samtidig. Og når du først har av sylinder og bytter fjærer bør du hone opp sylinder og. Sitér dette innlegget Link to post
Stokka01 Svart 26.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2008 Har prøvd å fukte pluggen. Hjalp ikke. Tror jeg tar ut stempelet og ser på fjærene. Satser på at jeg klarer å sette på nye fjærer uten o hone (er ikke helt stø på en slik jobb). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.