Jump to content

Er været dårlig over det langstrakte land mon tro?

Jon-Kåre

Recommended Posts

Ser at det er mange bruker i kveld å da er det nærliggende å tro at det er dårlig vær mange plasser eller hva?? Ja for det er vel egentlig tid for båtpusssen og bruk av båt

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

For min del har jeg prøve på skolen i morgen (åååå..... som jeg gleder meg til å bli ferdig med skolen........) og har derfor ikke anledning til å jobbe noe i båten i dag. Været i Bunnefjorden er greit (overskyet) og det kunne vært en fin dag i båten hadde det ikke vært for skoleprøve i morgen  :smash:

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Nettopp kommet hjem fra oppdrag i Bardu og Tromsø. Rutihurta opp på mandag og retur med bil i dag 9 dager senere. Regn og vind opp til Harstad, men SÅHH kom godværet! :confused: Blankstilla og sol nesten hver dag, med utsyn over speilblankt hav med skarpe snødekte tinder i bakgrunnen!! Norge ER et vakkert land, og kanskje spesiellt NordNorge :confused: Og om 1 måned kommer midnattsola der oppe!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

• 4 uker senere...

Det virker som om det er fint i hele Norge unntatt i Bergen... :nonod: :nonod: :nonod:

Her er det grått og trist, venter egentlig bare på regnet... :lol:

Ser på webcam i Bergen

at det er en del båter ved bryggen i Bergen, men jeg orker ikke ta ut båten i dette været :lol:

Og her på Baatplassen er det nå 13 brukere, det må jo bety at det fint alle andre steder enn her i bergen... :lol: :lol:

Tenkte meg også en tur ut i dag for liksom å mimre litt før jeg sender båten avgårde til ny eier, men med 6 grader og regn fristet det ikke, dessuten kunne min bedre halvdel fortelle meg at det faktisk er 17 mai :nonod: på Mandag og huset er IKKE klart til det enda..  så da så.  valget var enkelt... Sitter nå å sleiper unna husarbeid med å surfe her,,, :nonod: :nonod:

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Det virker som om det er fint i hele Norge unntatt i Bergen... :nonod: :nonod: :lol:

Her er det grått og trist, venter egentlig bare på regnet... :lol:

Ser på webcam i Bergen

at det er en del båter ved bryggen i Bergen, men jeg orker ikke ta ut båten i dette været :lol:

Og her på Baatplassen er det nå 13 brukere, det må jo bety at det fint alle andre steder enn her i bergen... :lol: :lol:

Dæven, nå har Statsraaden lagt til kai ved bryggen i Bergen også... :nonod: ...(også på MIN plass...  :lol:)

Bergentest

Vesta kuling i ytre Oslofjord nå også!  :smiley: :smiley:

Yepp, han har nettopp dreid fra syd til vest lenger inne i fjorden også med kraftig vind under kantringen. Se grafene fra Steilene under. Håper endringen betyr at vi får sjøen litt mer rett imot når vi skal gå over fjorden fra Son til Kommersøy rundt midnatt. At det blåser en del er ikke rart med alle lavtrykkene på bildet fra kl.0800 i morges. Men siste værmelding kl. 1200 er bedre:

Indre Oslofjord:

Nordvest bris. Av og til frisk bris 10 m/s og utrygt for enkelte regnbyger i dag. Torsdag stort sett opphold og til dels pent vær. Bølgehøyde:  0,5 m.

Ytre Oslofjord (Svenskegrensa - Tofte - Stavern):

Nordvest frisk bris 10 m/s. Stort sett opphold og perioder med sol. Bølgehøyde:  1 m.

Bilde        Bilde

Bilde

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Været er ikke så sprekt i Stavanger-området heller.  Akkurat nå laber bris, 8 grader og en solgløtt, det beste vi har hatt i dag.  I morgen er det på an igjen med nordvestlig liten kuling og bygevær.  Blir nok litt utvendig båtrengjøing i morgen tenker jeg.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Hei.

Det skulle vel ikke være noen som vet hvordan sjøen er i Oslofjorden mellom Son og Tofte, og videre vestover Breiangen mot Holmestrand? Har som nevnt tidligere tenkt å gå fra Son til Kommersøy rundt midnatt.

Ut fra kurvene for Steilene lenger oppe i tråden, ser det ut til at vinden løyer og har stabilisert seg på vest/nordvest, men kommer sjøen fremdeles inn fra syd?

Lars H.

Da stenger jeg av her og henter Trude på jobben før vi kjører til Son og setter kurs mot Kommersøy (dersom det ikke blir overnatting i Son, da)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...