Jon-Kåre Startet 13.April.2004 Link til dette innlegget Startet 13.April.2004 Ser at det er mange bruker i kveld å da er det nærliggende å tro at det er dårlig vær mange plasser eller hva?? Ja for det er vel egentlig tid for båtpusssen og bruk av båt Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
jorhei Svart 13.April.2004 Link til dette innlegget Svart 13.April.2004 For min del har jeg prøve på skolen i morgen (åååå..... som jeg gleder meg til å bli ferdig med skolen........) og har derfor ikke anledning til å jobbe noe i båten i dag. Været i Bunnefjorden er greit (overskyet) og det kunne vært en fin dag i båten hadde det ikke vært for skoleprøve i morgen Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Anders Svart 13.April.2004 Link til dette innlegget Svart 13.April.2004 I Bergen er ihvertfall ikke været mye å skryte av. 8 grader og regn... får ikke den helt store sommerfølelsen Men får se lyst på det og satse på at sommerværet ikke er langt unna Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 13.April.2004 Link til dette innlegget Svart 13.April.2004 Møkka vær i Trøndelag. Snøstorm i Påsken........regn i dag. Hmmm..... ikke bra Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
MS Victoria Svart 13.April.2004 Link til dette innlegget Svart 13.April.2004 :yesnod:En nydelig vårdag i Kristiansand. Slik som April skal være.... Sitér dette innlegget Link to post
HaJ Svart 13.April.2004 Link til dette innlegget Svart 13.April.2004 Regn, vind og 4-5 grader i Nordland Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
John_Kr Svart 14.April.2004 Link til dette innlegget Svart 14.April.2004 Grått og trist på Østlandet i dag (det er ikke der jeg bor). :diving Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Batdilla Svart 14.April.2004 Link til dette innlegget Svart 14.April.2004 Det har vært forholdsvis bra vær i nordre delen av Mjøsa i dag. I ettermiddag kom sola fram og stekte ganske bra igjennom vinduet på kontoret. Hadde bare vannstanden vært en 2,5m høyere nå, så... Sukk - det gjenstår nok både uker og måneder før den tid kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 21.April.2004 Link til dette innlegget Svart 21.April.2004 Nettopp kommet hjem fra oppdrag i Bardu og Tromsø. Rutihurta opp på mandag og retur med bil i dag 9 dager senere. Regn og vind opp til Harstad, men SÅHH kom godværet! Blankstilla og sol nesten hver dag, med utsyn over speilblankt hav med skarpe snødekte tinder i bakgrunnen!! Norge ER et vakkert land, og kanskje spesiellt NordNorge Og om 1 måned kommer midnattsola der oppe! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
MVH Svart 21.April.2004 Link til dette innlegget Svart 21.April.2004 Her i Stavanger/Sandnes området er det sol og trærne begynner å bli grønne, det er snart sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Anders Svart 21.April.2004 Link til dette innlegget Svart 21.April.2004 Her i Bergen er været strålende idag! Sitter her i solen i seilbåt med bærbar pc og trådløst internett. Er litt vind (fint seilevær), men kan overhodet ikke klage etter gårsdagens striregn. Sommeren er rett rundt hjørnet! Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 15.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2004 Det virker som om det er fint i hele Norge unntatt i Bergen... :nonod: Her er det grått og trist, venter egentlig bare på regnet... Ser på webcam i Bergen at det er en del båter ved bryggen i Bergen, men jeg orker ikke ta ut båten i dette været Og her på Baatplassen er det nå 13 brukere, det må jo bety at det fint alle andre steder enn her i bergen... :lol: Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 15.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2004 Skulle på båttur i dag, men nei --- møkka vær. Det regner og blåser i trøndelag med temperatur på 6 grader. Blir hjemme. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Pjolter Svart 15.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2004 Tenkte meg også en tur ut i dag for liksom å mimre litt før jeg sender båten avgårde til ny eier, men med 6 grader og regn fristet det ikke, dessuten kunne min bedre halvdel fortelle meg at det faktisk er 17 mai på Mandag og huset er IKKE klart til det enda.. så da så. valget var enkelt... Sitter nå å sleiper unna husarbeid med å surfe her,,, :nonod: Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
unknownuser Svart 15.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2004 Det virker som om det er fint i hele Norge unntatt i Bergen... :nonod: Her er det grått og trist, venter egentlig bare på regnet... Ser på webcam i Bergen at det er en del båter ved bryggen i Bergen, men jeg orker ikke ta ut båten i dette været Og her på Baatplassen er det nå 13 brukere, det må jo bety at det fint alle andre steder enn her i bergen... :lol: Dæven, nå har Statsraaden lagt til kai ved bryggen i Bergen også... ...(også på MIN plass... ) Bergentest Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 15.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2004 Fikk lurt til en tur i dag på 12 nm. Turen gikk til Agdenes, Selva, Hysneset og Austråt. Var litt kalt da - 6 grader Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Bertinius Svart 18.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2004 Har hatt to helger i båten på Sørlandet, sist helg fra kr.sand til lillesand og retur, litt tøft over kvåsefjorden, men mye fint soldkinn Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Er været dårlig over det langstrakte land mon tro? Yepp. Det skal være sikkert og visst. I skrivende stund hagler det utenfor Dilla's kontor :diving. Dette vil jeg ha slutt på umiddelbart! HØRER DU! Skal hjem om ikke altfor mange timer og begynne på siste pussen av overbygget før lakkering litt nærmere helga. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Ja høsten kom tidlig i år . Kuling og kraftige regnbyger i vest i dag Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Vesta kuling i ytre Oslofjord nå også! :smiley: Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Vesta kuling i ytre Oslofjord nå også! :smiley:Yepp, han har nettopp dreid fra syd til vest lenger inne i fjorden også med kraftig vind under kantringen. Se grafene fra Steilene under. Håper endringen betyr at vi får sjøen litt mer rett imot når vi skal gå over fjorden fra Son til Kommersøy rundt midnatt. At det blåser en del er ikke rart med alle lavtrykkene på bildet fra kl.0800 i morges. Men siste værmelding kl. 1200 er bedre: Indre Oslofjord: Nordvest bris. Av og til frisk bris 10 m/s og utrygt for enkelte regnbyger i dag. Torsdag stort sett opphold og til dels pent vær. Bølgehøyde: 0,5 m. Ytre Oslofjord (Svenskegrensa - Tofte - Stavern): Nordvest frisk bris 10 m/s. Stort sett opphold og perioder med sol. Bølgehøyde: 1 m. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Anders Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 I Bergen var det bare 6,8 grader i dag morges, skyet og regn. Litt lysere enn igår da det regnet hele dagen, men langt ifra sommervær. Er det høst allerede? Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Her i Trøndelag er det meldt vind opp til 20 meter pr sekund i morgen. Det blir IKKE noe båttur i "himmelspretten". Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Arnstein Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Været er ikke så sprekt i Stavanger-området heller. Akkurat nå laber bris, 8 grader og en solgløtt, det beste vi har hatt i dag. I morgen er det på an igjen med nordvestlig liten kuling og bygevær. Blir nok litt utvendig båtrengjøing i morgen tenker jeg. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Hei. Det skulle vel ikke være noen som vet hvordan sjøen er i Oslofjorden mellom Son og Tofte, og videre vestover Breiangen mot Holmestrand? Har som nevnt tidligere tenkt å gå fra Son til Kommersøy rundt midnatt. Ut fra kurvene for Steilene lenger oppe i tråden, ser det ut til at vinden løyer og har stabilisert seg på vest/nordvest, men kommer sjøen fremdeles inn fra syd? Lars H. Da stenger jeg av her og henter Trude på jobben før vi kjører til Son og setter kurs mot Kommersøy (dersom det ikke blir overnatting i Son, da) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.