Jump to content

Årets råeste seilbåt på finn.no

Enzo

Recommended Posts

Tjaa det er jo et litt gammelt ord men båter som Bavaria,hallberg,malø er vel det jeg mener med det lille urykket , RM,Hanse og lignende er vel i den andre kategorien

Jeg har aldri hørt uttrykket før. Men jeg har jo vært på noen brune puber, og jeg ble overrasket over den mixen av båter du plasserte i den kategorien. Jeg forstår hva du sier, Enzo, men ikke hva du mener... ;-)

Har det perfekt jeg, faktisk veldig morsomt også... storkoser meg rett og slett.... Beklager at sporet av din tråd her da... Jeg skjønner at mine kommentarer ikke passer inn i halleluja koret om denne båten...

Båten er knall tøff og er nok årets desidert råeste båt, eller dritkul som ungene sier..... det var det jeg egentlig skulle skrive..... og ikke legge merke til at årets råeste båt har baugpropell.

Dægern gitt så hårsår da...........................men er vel ikke annet å vente

Jeg er ikke hårsår , da misforsto du veldig.

Er det hallelujakor rundt denne båten ?

Det jeg mente var din vanlige kommentar om bayern og bavaria som dukker opp nesten like ofte som du sier ekspertene og snakker som om en stor del her på forumet er besserwissere.

Og jeg regner med at du mener jeg er en av disse siden du kommenterer meg slik.

Hva mente du med kommentaren men det er vel ikke annet å vente ?

Jeg er ikke hårsår , da misforsto du veldig.

Du er vel like hårsår som det som Bavaria eierne får høre de er nå hyelekoret er i gang om Bavaria og en stakkers eier tar til motmæle mot det som etter hans oppfatnig er en misforsåelse. Men det er ikke lett for en Bavarie eier å ta til motmæle mot den enorme eksepertisen her på forumet.... Så da bli han gjerne kalt hårsår..... Det at ekspertisen reagerer når jeg kaller dem for hårsår finner jeg selvsagt helt rimelig... Det er forkjell på ekspertisen og Bavarieeierne her på forumet..

Man trenger jo ikke gå lengere enn til tråden om Seilas testen av noen og tredvefotere før ekspertien er ute med sine konklusjoner.... Men jeg er glad for at vi har denne eksperisen på seilbåter her på forumet så kan vi vanlige mindre kloke lære noe av dem.....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det at ekspertisen reagerer når jeg kaller dem for hårsår finner jeg selvsagt helt rimelig...

Ok så da har du plassert meg blandt ekspertene , vel jeg plasserer ikke deg noen plass , føler ikke for å sette mennesker i bås men nok om det.

Det er forkjell på ekspertisen og Bavarieeierne her på forumet..

Er du nå så sikker på det , kan det være at du er i veldig mindretall som plasserer folk i bås ?

Man trenger jo ikke gå lengere enn til tråden om Seilas testen av noen og tredvefotere før ekspertien er ute med sine konklusjoner.... Men jeg er glad for at vi har denne eksperisen på seilbåter her på forumet så kan vi vanlige mindre kloke lære noe av dem.....

Hvem har konkludert i den tråden (se bort fra ren diskusjon og antagelser rundt hva som blir resultatet for det er ikke å konkludere det er å bruke forumet til det det er ment som , nemlig ytre meninger)

Ok så da har du plassert meg blandt ekspertene

Det stemmer det, du kan etter mitt syn mye mere enn meg om seilbåter generelt og ikke minst om Bavaria.... så da er du uten tvil en ekspert i mine øyne... "ekspert" gruppen, ja det er en helt annen kategori...

Jeg må forsøke å danne meg et bilde av de som kan noe her på forumet og de som tror de kan noe..... slik at jeg kan lære og unngå vranglære... Det er ikke så lett en mindre klok krabat som meg....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Hm, skal noen ha en rå Hanse bør det være 430competition :yesnod: (her er mye av innredningen med IKEA-look og innerlineren byttet ut med topcoat.)

Båter som er laget og utstyrt for offshore regatta faller sjelden i smak for dem som vil ha en turseiler, og det hjelper ikke så mye om båten har fått ettermontert en baugthruster. For dem som seiler en del i dårlig vær er et doghouse et vakkert syn. Det som er ettermontert på båten trådstarter viser til tåler en trøkk.

Den annonserte Hanse 430e er en veldig fristende båt, og den har sertifikat fra Germanischer Lloyd. For langtur bør nok kutterstag monteres, og jeg ville nok ettermontert faste vinduer. Da blir prisen en del mer enn den som er annonsert i starten av tråden, og skulle jeg kjøpt en av disse ville nok valget fallt på den første.

(Hadde jeg fått velge fritt og planen hadde vært mye havseilas og kanskje langtur ville jeg antagelig foretrukket en fransk båt bygget på rundspant, litt større og dessverre en del dyrere.)

Jeg likte denne, men jeg er et null når det gjelder seilbåt. Men har vært med på noen firma-regattaer med alt fra 48 for J. Sun Odyssey til X-3/4 tonn Og det er jo morsomt og ikke minst lærerikt. Men denne Hanse-båten så nå veldig flott ut da?

Hanse 430E

Hei,

Vi seilte mot to hanse 430e i askøy rundt. Jeg må bare advare og si at de båtene er rimelig mye tregere og sedate i virkeligheten enn utseendet antyder. De trenger ihvertfall en del vind for å gå skikkelig.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Hei,

Vi seilte mot to hanse 430e i askøy rundt. Jeg må bare advare og si at de båtene er rimelig mye tregere og sedate i virkeligheten enn utseendet antyder. De trenger ihvertfall en del vind for å gå skikkelig.

Jeg kan være enig om dette dersom du kun ser på utsende. (som jeg har skjønt av tidligere tråder at du er optatt av)

Men disse har jo også ett lavere lystall en deg.

Nå var vel heller ikke årets askøy rundt representativt for hva en kan forvente av vind på regattabanen.

Husk at disse ( hvertfall den ene) har kun en liten selvslående fokk.

Tror disse vil gå bedre i +10knops vind

Nå var vel heller ikke årets askøy rundt representativt for hva en kan forvente av vind på regattabanen.

Husk at disse ( hvertfall den ene) har kun en liten selvslående fokk.

Tror disse vil gå bedre i +10knops vind

Som båtboer regner jeg lettvind som vår svake side. Derfor hadde jeg forventet mer av disse. Det stemmer at den ene hadde selvsående fokk. Den andre hadde splitterny treer i kevlar, men kom nederst av de to.

Er det ikke mulig å sette en ener på disse båtene eller er genuaskinne ekstrautstyr? Noen som vet?

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...