JanDL Startet 26.August.2008 Link til dette innlegget Startet 26.August.2008 Hei! Har kjøpt min første båt, en Hasla 26, og oppdaget ganske fort at autopilot hadde vært tingen da man ofte går lenge på samme kurs. Har teleflex-styring som jeg antar er fra da båten var ny i 81. Har lest litt her inne og forstår det slik at Autohelm 3000 sannsynligvis vil passe til meg. Er det noen her inne som har en slik liggende som de kunne tenke å selge? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 De fleste pilotene kan benyttes, det er drivenheten du må få riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Svein H Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Hei, Det finnes meg bekjent to typer som enkelt kan brukes. Seatronic har en Raymarine SPX 5 pilot som jeg har hatt tidligere. Denne fungerer kjempefint, og er enkel å montere bak rattet. Ellers var der en tilsvarende pilot, men da byttet du ut Tannhjulsnavet som sitter bak rattet med denne og motoren satt da festet på denne. Vet ikke helt hvem som hadde denne løsning. Sportpiloten fungerer kjempfint, men koster nok en 12 - 13 lapper. Sitér dette innlegget Svein H Link to post
Fjellbonden Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Vet ikke helt hvem som hadde denne løsning. Du tenker kanskje på Navico, som gikk inn i Simrads utvalg for mange år siden. Hadde en slik på Nidelv 690 sport, og den fungerte fint sammen med Garmin GPS 12. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Fant en her, vet ikke om du kan benytte denne? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Sitér dette innlegget Link to post
JanDL Svart 3.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Takker for alle gode svar! Er litt klokere og vet hva som finnes og hva som passer min styring. Det meste er som fryktet ganske dyrt og jeg må vurdere om det er lønnsomt i en så gammel båt. Hadde håpet å finne noe brukt. Kanskje det dukker opp en dag. Tiden vil vise.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.