pappegoye Startet 27.August.2008 Link til dette innlegget Startet 27.August.2008 Heisann. Min snart 100 år gammle dame skal ha litt plastisk kirurgi på understellet.... Min lokale båtbygger som skulle stå for levering av glassfiber holder på å flytte, og hadde dermed ikke noe til overs på lager. Ble der anbefalt et firma i Larvik som jeg burde kontakte, nå har jeg klart å glemme hva det het, men var 4-5 bokstaver, begynte på G, trur det bare var forkostelser, og ikke et ord\navn, men er usikker på resten.... (GT...??) Ellers noe sted som kan anbefales, og som helst selger på regning\giro, da jeg er litt stresset for båten må være ferdig belagt innen mandag. Kunne også godt trengt noen råd ang antall lag o.l. Håper på litt hjelp:) Sitér dette innlegget All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt Link to post
Suggen (i sundet) Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Reicholt er jo hovedleverandør, men de ligger i Sandefjord og selger vel ikke engros. Driver du firma kan du jo opprette et kundeforhold og få tilsendt både varer og faktura etter en kredittsjekk. Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Maritim er det billigste jeg kunne finne på glassfiber (gjelder Bergen), polyester ble billigst hos et lokalt støperi i Arna. Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 pappegoye Skal vi prøve med et Larviksfirma som jeg har handlet mye hos??? GRPMS Norge Lågaveien 9A 3262 Larvik 33 13 82 50 Fordelaktige priser osv. Tror de selger bare i store og hele kvanta som min. 20 kg coat og 220 kg polyester, men det trenger du sikkert. Glassfiberduk, herder osv har de også. Lykke til med den gamle damen. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Jawik Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Devold Amt om du trenger til noe større enn bare småreparasjoner. Gunstig prisleie og så sender de via post dersom du ikke kan møte opp på fabrikken. Kun glasfiber i mange kategorier - diagonal og rowings. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
sodne Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Eller Biltema Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
pappegoye Svart 27.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 (redigert) Var GRPMS Norge jeg hadde glemt navnet på, takk Per Harald. Takk til alle andre også, skal kikke rundt i morra. Noen som kan gi meg noen tips ang støpinga? Antall lag og mengde materialer, har regnet meg frem til at det er ca 25 kvadrat som skal støpes. Redigert 27.August.2008 av pappegoye (see edit history) Sitér dette innlegget All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt Link to post
pappegoye Svart 28.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 noen som har peiling? Sitér dette innlegget All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt Link to post
håpløs Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Plastisk kirurgi på trebåt er jo ikke bare å sette igang med, men din "lokale båtbygger" regner med du mener "1meterolje", vet mye om dette, tror du bør få noen tips og slikt fra han da han vet veldig mye om plastarbeid. Hvor har du båten din hen da? Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
Jawik Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 (redigert) Hadde vært greit å vite hva og hvor du skal støpe. ...båten må være ferdig belagt innen mandag. ...ca 25 kvadrat som skal støpes. Mange gode tips på Walter_S sin eminente tråd. Redigert 28.August.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
p-kaill Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Hei glassfiberentusiaster. Når dere finner en leverandør som gir pris, legg nå prisene ut her på denne tråden så vi andre kan bruke dette. Jeg kjøper alt hos centerplast i Saltstraumen, det går på stor emballasje, men gode priser. Polyester 220 kg kr. 5467,50 + mva - 20 %. Glassfiber 600GR 1 rull (ca. 40 kg) kr. 39.90 pr. kg + mva - 20 % Sitér dette innlegget Link to post
pappegoye Svart 29.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 håpløs: usikker på hvem "1meterolje" er. Skøyta ligger på Sandtangen. Jawik: Båten skal være ferdig til mandag ja, men har fått utvidet til tirsdag om noe skjærer seg. Skal støpe alt under vannlinja, og 25kvadrat er den ene siden, tenkt feil. så er 50 tilsammen. p-kaill: Jeg kjøpte alt på Risør Plast, litt usikker på prisen på alt jeg kjøpte, da det jeg ringe å forhørte meg om var litt under halvparten. Men det jeg fikk pris på var: -65kvm(ca 32kg) 450g glassfiber -70kg polyester. -1->1.5% (som var 800g trur jeg) -4 liter aceton -6kg Topcoat Dette kom på 5372,- ink mva og med 20% avslag. Sitér dette innlegget All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt Link to post
eysteind Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Skal du bare legge på et lag med glasfiber? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Dette høres ut som et dødfødt prosjekt. Er båten tørr nok (knusktørt) til å plastleges ? Og blir prosessen med støpingen og herding klar før sjøsetting ? Høres tvilsomt ut. Og så har du for lite glassfiber til denne prosessen. Beklager med litt malurt i begeret. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Medusa Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Sitér dette innlegget Link to post
pappegoye Svart 30.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2008 Det jeg fikk pris på er ikke nok nei, har kjøpt litt over dobbelt, men det får jeg regning på, så vet ikke prisen ennå. Har valget mellom å få den støp og sjøsatt innen mandag, eller så blir den fjernet med laste bil.... i biter..... Så støpen er vel mere en nødstøp, men håper den skal holde. Har lagt to lag på den ene siden i dag, så skal det smøres på topcoat og støpes andre siden i morra\søndag. Sitér dette innlegget All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt Link to post
p-kaill Svart 30.August.2008 Link til dette innlegget Svart 30.August.2008 2 lag med 450G er lite synes jeg, du burde minst ha 3 lag - 2 lag bygger vel ca. 1,5 mm. Hus nå på å rulle godt med metallrulle for å få ut luften og minst 4 lag med TopCoat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.