Lars Hansen Startet 13.April.2004 Link til dette innlegget Startet 13.April.2004 Har akkurat "kødda" med å få ut en bolt som holder kjølevannsslangen på et 290-drev med kjølevannskran. Hadde tenkt til å prøve å få tak i nye bolter med Umbrako-hoder, da de sitter så tett inntil ventilhuset at du ikke får tredd på en pipe eller ringnøkkel. Er det noen som vet hva denne gjengetypen heter, og om du får den i Umbrako eller noe annet med innvendig spor? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 13.April.2004 Link til dette innlegget Svart 13.April.2004 Utvilsomt 1/4" UNC som har ytterdia på 6,35mm Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 14.April.2004 Link til dette innlegget Svart 14.April.2004 Sitat Hadde tenkt til å prøve å få tak i nye bolter med Umbrako-hoder, da de sitter så tett inntil ventilhuset at du ikke får tredd på en pipe eller ringnøkkel. God idé!! Jeg bytter selv kranen nå, og tenkte faktisk ikke på Umbrako-bolter, men det må jo være vesentlig bedre enn de sekskanthodeboltene som står der nå! Undres forøvrig på hvem som kan selge slikt her i Osloområdet. Jeg skal også bytte "hovedbolten" som holder servopumpa. Det er en 7/16 bolt, og hos Tingstad selger de den kun i hele pakker (ca kr 370 + mva) og da får man 24 for mange.... Jeg kjøpte en 12mm bolt for å prøve om det gikk, men nei da, da er alle hull og distanseforinger litt for små... Så hvor (i Oslo-området) kan man få kjøpt slike bolter stykkvis?? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 14.April.2004 Link til dette innlegget Svart 14.April.2004 Om de har akkurat denne bolten vet jeg ikke, men: Jacob Jansen (sp?) i Moss, er den beste jeg kjenner på dette område - men det er jo litt unna Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 14.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2004 Hadde samme problem som deg Fredriksen, men jeg løste det på en noe enklere metode. Jeg tok en 11mm ringnøkkel, som jeg slipte vekk ringen der hvor den lå an mot ventilen. Slik fikk jeg låsnet alle mine 4 skruer fra 1987 som attpåtil var ganske rustne. Men det er jo kjekt å få shinet opp i motorrommet også:) Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 14.April.2004 Link til dette innlegget Svart 14.April.2004 Sitat Men det er jo kjekt å få shinet opp i motorrommet også:) yepp, der traff du spikeren på hodet - eller bolten.... Det første jeg tenkte da jeg så ned i motorrommet da jeg beså båten før jeg kjøpte den, var: Du værden! At det går an å ha en så fin motor som ser så bedriten ut! Den var ikke vasket på lenge og alt som hadde med servopumpa å gjøre var godt rustet. Det var bare noen små fliker av den opprinnelige svarte tynne lakken. (Ellers var motoren original grønn..) Videre manglet det 3 bolter i viftereimskiva og det så ikke pent ut!. Da fikk jeg lyst til å ta ut motoren. Når jeg så etterpå fikk en god nok unskyldning, og fant ut hvor enkelt det egentlig er, og i tillegg fikk beskjed at båtene ikke settes ut før 3/4 mai, da spratt motoren ut av båten! Flere liter motorrens er brukt, og nå er det mye større glede å se på Volvoen!! Venter nå bare på diverse deler fra VP før den forsiktig og omsorgsfult blir senket på plass igjen! Men du hadde rett: Lysten var der, bare unskyldningen blir stor nok så kan man gjøre det! Forøvrig så overnatter eier av nabobåten i båten sin i disse netter og passer på, da han også fikk løftet ut sine to VP40'er. ( Han hadde problemer med endelageret (hull på belgen). Det er ikke for lurt å spare på bytte av drevbelger!) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.