Steigen Startet 27.August.2008 Link til dette innlegget Startet 27.August.2008 Jeg har lekkasje på oljekjøleren på min VP ad41b. Ny kjøler er sagt å koste minst 18.000. Er det noen som vet om et billigere kjøp, ev. en brukt oljekjøler? Steigen Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Hvor lekker det? - kan jo tenkes dette kan repareres? Sitér dette innlegget Link to post
Aero Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Sjekk www.ytreboe.com du. Han tar 8.900,- for original en til 41-serien, passer vel til din ? Må vel ha en pakning eller to også men du kommer fint under 18 lapper allikevel Dessuten har jeg fått gode tips på telefon av ham! Aero. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 fytti h.... for noe priser.. enda en grunn til å styre unna vp :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
vanntrivsel Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Oljekjøler på 40 og 41 er like så vidt jeg vet. Det går å lodde om kjøleren. Radiatorverksted tar slike jobber http://www.blocket.se/vi/17426853.htm?ca=2_s Sitér dette innlegget Link to post
Steigen Svart 28.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Tusen takk for opplysninger, det var en lettelse!!! Hyggelig med båtkyndige folk! Første gangen jeg bruker Baatplassen. Skal prøve et nytt spørsmål under en ny overskrift Skal ha båten opp i vinter, og da vil jeg demontere og først og fremst se om noe kan loddes. Lekkasjen er i i bakkant. Aasmund Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Kan du beskrive lekkasjen nærmere. Hva lekker, er det olje eller sjøvann? Lekker det ut av oljekjøeren og ned i kjølen? Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Fusebox Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Hei, Mener at denne oljekjøleren kan hentes fra USA for ca. 12.000,-, alt inkludert, mener jeg det var... Sitér dette innlegget Link to post
Steigen Svart 29.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Til spørsmål om lekkasje på oljekjøler Oljekjøleren skiller ut salt + fukt i "bakkant", dvs til høyre sett fra oljefiltret. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 I bakkant av oljekjøleren sier du. Mao. til venstre sett fra oljefilteret, jf. bildet. Det må vel være en pakning der et sted? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 (redigert) Da tror jeg du kan spare kostnaden til ny kjøler. Det du trenger er en ny pakning. I bakkant av kjøleren sitter det en pakning under lokket som er festet med fire skruer. I dette lokket står det også en tappeplugg som kan lekke. I forkant av kjøleren, dvs nærmest dynamoen er det en o-ring som tetter mellom innsatsen i kjøleren og huset rundt. Jeg foreslår at du skrur av lokket i bakkant og sjekker pakningen. NB: Festeskruene kan være irret fast dersom det er sjøvannslekkasje her. Det kan lønne seg å bruke en god rustløser og la denne få tilstrekkelig tid til å virke før demontering. Brigg Redigert 1: Zach kom meg i forkjøpet. Redigert 2: Hvordan kjøleren demonteres er vist i verkstedhåndboken som finnes i dokumentarkivet. Redigert 29.August.2008 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.