Jump to content

skibsplast 605 erfaringer ?

Ancas

Recommended Posts

Når du først snuser på Skibsplast, så vil jeg anbefale at du også vurderer 605's "storebror", 655. Ikke så mye større utvendige mål men du verden for en plassutnyttelse! Mye større forkabin hvis du har barn som liker å oppholde seg der etter badet, samt en del mer sitteplass ute. Ligger mange på finn.no, så i høst kan du gjøre et kupp ...

Jeg har eid en Skibsplast 605 med Suzuki df115 i 4 år. Vi er svært godt fornøyd med båten. Jeg har til nå ikke sett 20 foter med bedre løsninger og plass enn denne i forhold til vårt bruk. Vi benytter båten til koseturer på sjøen med soling og vannskikjøring. Det som er en av det fine med båten er dollbordet som gjør at barna lett kommer frem på dekk uten at de må tråkke gjennom hele cocpit og gjennom cabin. Dette gjør at barna får mye mer å bevege seg på når de er ombord. Itillegg er det lettvindt når du legger inntil brygger osv.

Når det gjelder Skibsplast 655 er denne mer lagd som en mini cabincruiser hvor det er cabinen som er prioritert når det gjelder plass. For oss er cabinen i 605 stor nok til å gå på toalettet, omkledning, lekerom for barna og lagringsplass for saker og ting. Hvis du ser på tegningene så er 605 kun 20cm kortere enn en 655!

Båten har mange praktiske rom jeg kan nevne, drenert fiskekum, langt rom for fiskestenger, osv. Med de brede dollbodene gjør dette cocpit smal foran hvor framsetene er, dette synes jeg er helt perfekt. Du får godt ly fra vind og du sitter nære den som sitter ved siden av deg for lett å kunne føre en samtale underveis. I bakre del av cocpit er den ekstremt bred i forhold til båtbredde. Jeg med mine 190cm kan ligge på tvers på solsenga!

Når det gjelder overnatting så har vi ligget 2 voksne og 3 barn i båten. (3 i cabinen og 2 på solsenga)

Båten har svært god byggekvalitet og finnsh som holder seg godt i år etter år.

Når det gjelder motor så greier du deg fint med 90hk hvis dette er Suzuki df 90 da dette er en nedtrimmet versjon av df115. Disse motorene har samme dreiemoment, men litt forskjell i topp turtall noe som gjør at df115 går 3-4knop raskere. Min gjør 38 GPS knop når jeg kjører alene og trimmer opp motoren.

2015 Mazda

2016 US Ford

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...