ebonita Startet 28.August.2008 Link til dette innlegget Startet 28.August.2008 Har fått lite vatten på botten i SB bränsletank. Jag tror att det även blivit lite av det som här brukar kallas dieseldyr. Har dränerat filter och även bottendränerat några plastflaskor ur tanken. Av miljö och ekonomiska skäl vill man ju inte släppa ut den förorenade oljan i sjön, så jag undrar vad det finns för förslag när det gäller att ta tillvara dieseloljan flaskan - dunken dit man dränerat från tanken? Finns det någon mer storskaligt metod så att man skulle kunna pumpa från bottendräneringen i tanken och separera vattnet och filtrera och och sedan låta den renade diseloljan rinna tillbaka i tanken? Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Dersom du lar det stå, så synker vannet til bunns og kan dieselen kan tappes med hevert. Dersom du setter det i fryseren, kan du bare helle dieselen av etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Hvis du skriver (Dieseldyr) i søkefelte så kommer det opp mange tråder på dette tema. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Om dette er bra nok vet jeg ikke, men de har fått skryt på forumet tidligere, finnes i forskjellige størrelser: http://www.maritim.no/product.aspx?id=4561...upkey=006003073 Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 28.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 (redigert) BENSINTRAKT MR.FUNNEL STD. 18,9 L/MIN Den trakten som Ingar skriver om verkar ju intressant. Finns det någon här som har provat den? Ser att Ingar refererar till 'skryt' här på forumet. Hur hittar men det...? Ser f ö att aven Hjertmans säljer samma artikel. Redigert 28.August.2008 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.