Jump to content

Spenningsomformer 12v - 24v

Gizmo

Recommended Posts

Hei på dokker

Jeg har 12v ombord i båten, men har fått tak i en Webasto Dieselvarmer som jeg tenker å montere.

Problemet er at denne er 24v - altså trenger jeg en omformer som kan lage 24v fra 12v..

Har lest noen gamle tråder om dette i Forumet, men regner med at dette går ann å friske opp.

Trenger ikke noen "proff" omformer til tusenvis av kroner da varmeren ikke trekker mange Watt.

Håper dere har noen "friske" tips i denne sammenhengen.

Gizmo

Varmere til båt trekker ikke mye strøm under drift, men det går en del strøm under glødingen. For 12volt varmere i størrelsesorden 7 - 15A, tilsvarende 3,5 - 7,5A for 24volt utstyr. Så dersom nevnte omfomer kan gi 7A ved 24V, er den grei nok. Men det er jo ingen teknisk spesifiksjon på omformeren, så det kan jo også bety at de 7A er inn fra 12V batteriet og dermed kun 3,5A ut til 24V varmeren. Sjekk dette.

Lars H.

pt. Sannes, Sverige

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...