Fransbo Startet 29.August.2008 Link til dette innlegget Startet 29.August.2008 (redigert) Hei! Jeg skal til å kjøpe meg en ny motor, dvs. en 2007 modell Mercury 10 hk to-takt. Kan denne oppgraderes/justeres ( you name it ) til en 15 hk. Har sett at dette kan gjøres. Jeg må evt. gjøre dette på et verksted. Eller gjør de sånt? Skal kjøpe den brukt. Ser ok ut. Ihvertfall på bilde..! Kenneth Redigert 29.August.2008 av Fransbo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Verkstedet gjør det garantert ikke i arbeidstiden. Håper ikke det i hvertfall. Står ørten steder hvordan dette gjøres, fjerne strupeplate bak forgasser. MEN, pass på turtallet. Kommer an på båttype, men medfølgende propell kan bli for liten når du får mer effekt. Det rare er at MP ikke har større propell til denne så vidt jeg vet.... Sitér dette innlegget Link to post
Fransbo Svart 31.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2008 Takk for svar, men jeg kontaktet et merkeverksted og de gjorde denne jobben for 400,-. Må selv betale inn ekstra hk-avgift. Var visst veldig greit det. Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 31.August.2008 Link til dette innlegget Svart 31.August.2008 Verkstedet gjør det garantert ikke i arbeidstiden. Håper ikke det i hvertfall.Står ørten steder hvordan dette gjøres, fjerne strupeplate bak forgasser. MEN, pass på turtallet. Kommer an på båttype, men medfølgende propell kan bli for liten når du får mer effekt. Det rare er at MP ikke har større propell til denne så vidt jeg vet.... Vi gjør sånt flere ganger i året vi.:-) Det kan hende du må justere litt på spjeldet også, Fransbo, siden man flytter gasseren litt lengre inn når man fjerner restriktoren. Er en liten fjærbelasta skrue som regulerer den hvite klossen som ligger an på gasskammen. Ang. propell så kommer det veldig an på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.