snekkegutt Startet 14.April.2004 Del på Facebook Startet 14.April.2004 Hei, jeg vil gjerne høre fra personer som har erfaring med Scand Classic -83 mod., når det gjelder dieseltanker og tilkomst til disse. Er usikker på hvor mye vann og grums som kan befinne seg i tankene, har derfor lyst å rengjøre disse. Er det en stor jobb å komme skikkelig til inspeksjonslukene? Evt ta ut tankene for steaming etc. Kommer man greit til hvis man demonterer det som står over tankene av kjøkkenbenk, skap etc. ? Og er alt dette invetaret skrudd slik at det er lett å demontere? Eller må man begynne å skjære og kutte i dørken? Håper noen kan komme med opplysninger og gjerne noen gode tips angående dette. Mvh Pelle Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 14.April.2004 Del på Facebook Svart 14.April.2004 Det er mulig jeg er helt på jordet (eller langt til havs kanskje), men jeg mener å ha hørt at du kan komme til dieseltanken fra den ene stikkøya i kabinen. Sitér dette innlegget Link to post
Mazo Svart 15.April.2004 Del på Facebook Svart 15.April.2004 Hei. Inspeksjonslukene er ganske enkle å komme til. Har du 2 stikkkøyer (dass bak) er det bare å ta bort putene og platene i stikk køyene. Scan Classic'n har 2 tanker. 1 på hver side. Der kan du bare skru opp en ispeksjonsluke som ligger på toppen. Desverre er denne plassert helt innerst i stikk køya og noe lavt tak. Men,,, En grei regel: Ser du snurribassen din, kommer du lett inn til inspeksjonluken. Lykke til. Mazo (en tidligere Scand eier) Sitér dette innlegget Link to post
snekkegutt Svart 18.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2004 Hei, er det noen som vet om tanker til denne båten er lagervare eller må gamle tanker brukes som mal og spesial lages? Er det plast som er anbefalt materiale idag? Hva kan prisen på tanker være? mvh Classic Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 18.April.2004 Del på Facebook Svart 18.April.2004 Da ville jeg kontaktet Scand-Boats på tlf 37 04 87 66, eller via mail: post@scand.no. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 18.April.2004 Del på Facebook Svart 18.April.2004 Fikk lekkasje i den ene tanken for noen år siden. Tok den ut og fikk sveiset inn ny bunn og nye sider til 1/3 av prisen av en ny - og den ble som ny! Scand kan skaffe nye aluminiumstanker. Syrefast stål er jo det beste, men dyrt og tungt! Aluminium holder i mange år! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.