Skuta Startet 30.August.2008 Link til dette innlegget Startet 30.August.2008 Ser det står flere alternativ(5-30, 15-40 mm)i hefte, så jeg lurer på hva dere kjører på deres D-4. Sitér dette innlegget Link to post
hareid Svart 30.August.2008 Link til dette innlegget Svart 30.August.2008 Bruker Volvo sin olje Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 30.August.2008 Link til dette innlegget Svart 30.August.2008 (redigert) VDS-3 (Volvo Drain Specification) specen er den Volvo Penta "specer"... Den finnes også tilgjengelig utenfor Volvo pentas eget sortiment, og Biltema hart den blant annet.. Med det frysnsete ryktet som Volovo for tiden sliter med på sine D4 og D6 maskiner så har ikke jeg turt å bruke noe annet enn orginalt og med full dokumentasjon på at dette er kjøpt vi aut. forhandler... Det samme gjelder alle filtre... Da kan de i allefall ikke "ta deg" på at du ikke har fulgt boken og benyttet "uorginalt" om noe går galt med motoren innen den er 5 år... Redigert 30.August.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Skuta Svart 30.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2008 Volvo sin olje er greit nok, tenkte på viskositet de har jo flere alternativ. Halvsyntetisk 10-40, helsyntetisk 5-40, og mineralsk 15-40 kan tenke meg at det er ulik oljeforbruk ved de ulike alternativer. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 30.August.2008 Link til dette innlegget Svart 30.August.2008 (redigert) Vel om du velger VDS-3 fra Volvo Penta, så har du ikke noe opsjoner på valg av mineral, halv eller helsyntetisk olje... Det er nemelig bare en olje... that's it. Nå er det lite informasjon om Volvo oljen tilgjengelig på nett, dog har jeg ikke søkt mye etter det heller det siste året.. Men har blitt fortalt at VDS-3 er en halvsyntetisk olje uten at jeg har det bekreftet. Volvo leverer så vidt meg bekjent ikke denne marineoljen i flere viskosteter, men om du stikker innom Volvo pusheren så finner han sikkert ut av dette for deg. VDS-2 er så vidt jeg jeg kjenner en mineralsk olje når den leveres av Volvo Penta, men andre leverandører levere den sikkert i en annen utgave siden dette en "spec" på linje med andre fabrikk spesifikasjoner VDS-3 Engine Oil meets or exceeds the following standards: Volvo VDS-3 / SAE 15W/40 / Mercedes Benz 228.3 / API CH-4 / MAN 3275 / Mack EO-M / ACEA E5. Men det er ikke dermed sagt at de andre som er listet opp møter VDS-3 specen Oljen som biltema selger og som tilfredstiller VDS-3 er mineralsk og har viksoitet 15W/40 og finnes her Redigert 30.August.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.