Steigen Startet 30.August.2008 Link til dette innlegget Startet 30.August.2008 Oljetrykksalarmen på min VP AD41B knitrer når jeg slakker opp etter normal fart. Noen ganger hyler den. Dette skjer sjelden om jeg går en stund på lavt turtall. Oljetrykkmåleren viser normalt trykk, aldri under 1,5 kp/cm2, og temperaturen er normal. Har skiftet oljefilter og peilet oljen. Er det feil med giveren? Eller er det noe annet? Noen som har erfaring? Noen måte å teste giveren? Har kjøpt ny giver, men denne sitter klemt mellom rør for oljepeiler, og oljefilteret på den andre siden. Hvordan får jeg den løs? Gode forslag? Steigen Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 31.August.2008 Link til dette innlegget Svart 31.August.2008 Heisann! Mente jeg hadde svart på denne i en annen tråd. Det er ikke giveren til intrumentet ditt som feiler (den sitter langt fremme på styrbord side). Det er derimot alarmgiveren for lavt oljetrykk som feiler. Denne sitter bak på styrbord side. Denne har en tendens til å bli slitt og feiler. Du må nok handle en ny. Sitér dette innlegget Link to post
Steigen Svart 1.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Takk for svar. Men jeg tror jeg har kjøpt rett giver - det er den minste av to. Giveren sitter på styrbord side, et stykke bak oljekjøleren, men den er klemt mellom røret for oljepeiler og en kant? Vanskelig å nå til med nøkkel. Gode råd for å få den løs. Steigen Sitér dette innlegget Link to post
Regent Svart 2.September.2008 Link til dette innlegget Svart 2.September.2008 Hei Røret for oljepeilepinnen pleier være nokså kurant å fjerne, det er somregel skrudd inn i nedere kant av blokka ev. overst på bunnpanna med en klemmutter eller lignende. Kjenner ikke denne motoren, men tror ikke det er mye arbeid å løsne dette. Kansje kommer du bedre til da? Lykke til Sitér dette innlegget Hei og hå Regent Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.