nord119 Startet 31.August.2008 Link til dette innlegget Startet 31.August.2008 Familien har en Evinrude E-tec 50 hk som fusker på ca 5000 omdreininger, noen som vet hva som kan være galt? Motoren er 2008 modell. Har og funnet ut at visst jeg tilter den en god del opp, kommer den over "fuskeområdet", og går opp på et jevnt turtall. Kan det være en feil på turtallsperre eller noe sånt? Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 31.August.2008 Link til dette innlegget Svart 31.August.2008 Siden motoren er så ny er det bare og levere den til forhandler og be de fikse det, du har jo garanti! Jeg må forøvrig ha min inn til sjekk for et lignende problem, den fjusker mellom 2000 og 3000rpm...... Sitér dette innlegget Link to post
nord119 Svart 31.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2008 Ja, men det er så sykt irriterende, pga at det har allerede vert så mye feil på den som faktisk er gjort av forhandler. Har forøvrig fått et tips om at det kan være at den suger falsk luft, at det kunne ha noe med bensintank/slange eller noe sånt ;) Sitér dette innlegget Link to post
m95 Svart 31.August.2008 Link til dette innlegget Svart 31.August.2008 Har samme slag bare 60 hk. den skiftet jeg plugger på til en bedre type sa de. Det var hvist nøye å få åpningen stoppet mot innsugingen, altså bølen motsatt vei. litt dårlig forklart. Den ble da mye bedre. Motoren går litt opp og ned på turtall ca 150 omdr.p.m. av og til ved ca 5000 prm. Den løfter ikke undervannshuset klar av vannet så pass på å rense de lange grønne grohåra så de ikke ødelegger kjølingen. Oljen xp100 til Evinrude er vanvittig dyr, men den bruker ganske lite etter hvert. Ellers en god og lett motor uten problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.