Jump to content

JensenX2.Middels tykk, av ypperste kvalitet gjerne i flere farver.

EXIT  II

Recommended Posts

Da mitt forrige innlegg ble låst på bakgrunn av manglende emnetittel, så prøver jeg igjen. Noen som vet hvor man får kjøpt "billige" madrasser til båten ? Planen er da selvsagt og modifisere dem selv etter behov og mål. Madrassene som allerede finnes i båten er noe harde å tilbringe nattesøvnen på, så planen var derfor bare å kjøpe en tynn rems (overmadras) kutte dette til og legge det over de gamle.

Da mitt forrige innlegg ble låst på bakgrunn av manglende emnetittel, så prøver jeg igjen.
Ikke ta det så tungt :smiley: Klubben av de som har fått stengt sine innlegg pga. tittel er ganske stor og det er ikke ment som noen straff. Men jeg synes kanskje tittelen du har valgt nå ikke var så veldig beskrivende for det du spør etter...

Vi har i flere båter fått spesiallaget madrasser (de er jo ikke mer spesiallaget enn at vi har fått et "madrassfirma" til å skjære etter mål) og de består av en 10 cm ganske hard hvit skumplast med et enkelt lag rosa eggebrett oppå. Disse passer i alle fall oss godt.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
Vi har i flere båter fått spesiallaget madrasser (de er jo ikke mer spesiallaget enn at vi har fått et "madrassfirma" til å skjære etter mål) og de består av en 10 cm ganske hard hvit skumplast med et enkelt lag rosa eggebrett oppå.

Hva er navnet på madrassfirmaet?

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Tøgersen i Haugesund (Like nord for Edda kino).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
Kjøpte skikkelige madrasser via Skeidar og har ikke angra et sekund. Kosta flesk, men er verdt det for meg.
Interessant Kan jeg spørre hva det vil si?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Vi kjøpte denne overmadrassen på IKEA. Køya vår har 140 bredde og IKEA har dette som standard mål. Trekket har glidelås, så vi åpnet bare glidelåsen og kuttet hjørnene på madrassen slik at den passer. I tillegg kjøpte vi disse ribbebunnene som også kan tilpasses. Ribbebunnene løfter madrassen litt slik at det kommer luft under madrassen når den ikke er i bruk. Dette forhindrer fukt. Dette økte liggekomforten ganske mye i vår båt.

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Ser du har adresse i Drammen. Ta en tur noen km nedover Drammensfjorden eller tlf til Jensen madrasser i Svelvik. For noen år siden lagde de madrasser etter mål.

Det gjør de fortsatt, men de selger ikke direkte. Vet om noen ansatte som har fått det til, men du og jeg må gå via forhandler. Er blitt fortalt at det som fordyrer er at hele produksjonslinjen må justeres om for å lage spesialbestillinger. Enda værre blir det når madrassene ikke har et eneste 90 graders hjørne. slik som mine. Uansett var investeringen verdt det for oss.

10 cm ganske hard hvit skumplast med et enkelt lag rosa eggebrett oppå.

Noe av poenget er vel å unngå fuktighet i sengen når det er kaldt ute, og vi har tenkt at det var viktig at det kom luft mellom båtens sengebunn og madrassen, men det høres ut som om dere bruker skumplasten med eggebrettene vendt oppover?

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Eggebrettet ligger på toppen men med den flate siden opp. Det kan være en fordel å lage spilebunn under madrassen for å lufte bort kondens...

• Barnevaksiner

I vår har vi Bed-flex fra Tomrica AS. Det er sengebunn som står på gummiben. Når du går ut av sengen hever den madrassen slik att det blir luft under. I tilegg er den også god for ryggen. Bavaria som vi har, er ikke akkurat utstyrt med de beste madrassene.

I tilegg har vi overmadrass fra Jysk. Hadde ikke vi blitt fornøyd, hadde vi bestillt madrasser fra Jensen. De skreddersyr etter mål.

Vi sees!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...