Eppa Startet 14.April.2004 Del på Facebook Startet 14.April.2004 Biltema har et "kjekt å ha" slangenippelsett med art. nr. 26-713. Noen som har erfaring eller kjennskap til om denne plasten tåler diesel? Hadde passet optimalt å montert et av T-stykkene som er i settet på returen fra dieselpumpen på motoren. Det er to returslanger idag. Den ene fra pumpen går orginalt direkte til filteret. Den andre er retur fra dysene. Den vet jeg ikke hvor har gått orginalt, men har frem til nå gått til en av tankene. Retur fra dysene er meget begrenset, og det hadde vært veldig greit å satt inn et t-ledd på returslangen fra pumpen. Nåværende returslange er litt lang og ligger delvis i kontakt med varmeveksleren. Ikke noen optimal plassering men ikke så lett å gjøre noe med. Synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 14.April.2004 Del på Facebook Svart 14.April.2004 Jeg vet desverre ikke om dette tåler diesel. Var jeg deg ville jeg kanskje ringt biltema og hørt hva de sier, men uansett så fikk jeg hvertfall hjelp til å løse noen slangeproblemer i båten min. Har noen vannslanger som skulle vært slått sammen og dette ser ideelt ut. Jeg kommer til å prøve dette. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Eppa Svart 14.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2004 .... men uansett så fikk jeg hvertfall hjelp til å løse noen slangeproblemer i båten min. Har noen vannslanger som skulle vært slått sammen og dette ser ideelt ut. Jeg kommer til å prøve dette.Hyggelig at du fant en løsning. Nå får vi håpe noen har kjennskap til om disse tåler diesel slik at også jeg kommer videre. Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 14.April.2004 Del på Facebook Svart 14.April.2004 tror det går bra m diesel ....de tåler bensin i vertfall...det er et funn for kjekt å ha kassa Sitér dette innlegget Link to post
Eppa Svart 14.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2004 Nå er T-leddet montert, og det gikk i allefall ikke i oppløsning den timen jeg testet motoren i garasjen. Det er verre med en liten oljelekkasje jeg ikke får tettet i bunnpannen. Der er det ny pakning og alt ble rengjort før montasje, men ikke f...n om jeg får det tett. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.April.2004 Del på Facebook Svart 15.April.2004 Plasten tåler helt sikkert diesel, men om jeg ville brukt det i dieselsytemet i båten er en annen sak. Når jeg jobber med hjerte(Diesel og motor) i båten er kun det beste godt nok. Da er det metal koblinger på alle slanger med skikkelig klemmer(ikke fra Biltema). Her firer jeg ikke på kvaliteten . Dette Biltema settet er utvilsomt greit å ha i "kjekt å ha kassen" som det ble nevnt tidligere her Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
MortenK Svart 15.April.2004 Del på Facebook Svart 15.April.2004 Det er verre med en liten oljelekkasje jeg ikke får tettet i bunnpannen. Der er det ny pakning og alt ble rengjort før montasje, men ikke f...n om jeg får det tett. Driver akkurat og tetter tilsvarende lekkasje. Du har ikke fått grader på anleggsflaten når den gamle pakningen ble skrapet av, da? Dette kan vel føre til at det er vanskelig å få pakningen til å tette skikkelig. En annen årsak kan være at pakningen ikke tetter skikkelig rundt skruehullet, noe som kan føre til at olje kommer ut der. Lykke til. Vi er nok enige om at oljelekkasje er noe søl .............. Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Eppa Svart 15.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2004 Vi er nok enige om at oljelekkasje er noe søl ..........Foreløpig er det ikke så mye søl, det er kun en liten oljestripe som kommer til syne når motoren har kjørt seg varm og jeg øker turtallet noe. Men det kan jo bli noe søl hvis jeg må ha av bunnpannen igjen. Hadde virkelig ikke lyst til det nå. :sad: Noen som har peiling på eventuelt moment som bunnpannen på en BMC 1,5L skal tiltrekkes med? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.