sap_2000 Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Dette må jo være ukens optimist: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=15152397 Han "vurderer" å selge sin 2002 baltic med KAD 43 til 1.300' Tror ikke han kommer til å bli løpt ned med det første da 2004/5 modeller med Yanmar 290 har ligget ned mot mill'en uten å bli solgt... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Frikar Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 En kamerat av med kjøpte en meget pen 06 mod baltic med yanmar 290 og mye utstyr til 900,- for ca 2 mnd siden. Dette var nok meget rimelig igjen, men jeg lo godt da jeg så denne annonsen du refererer til sap_2000 med 02 baltic med vp 43 til 1.3. Noen bør sende han en mail å tipse han om datoen , det er ikke julaften enda så da nytter det ikke å tro på nissen.... Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 17.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Dette må jo være ukens optimist: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=15152397Han "vurderer" å selge sin 2002 baltic med KAD 43 til 1.300' Jaja optimist er han nok, men så er den jo som han sier "Vakkert kjørt,- vakkert stelt. Meget pen" Nå vet ikke jeg hva vakert kjørt er, kan noe forklare hva det er? Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Er ikke dette kjent taktikk,da: Kona overtaler mannen til å selge båten. Mannen ønsker ikke dette men går med på det likevel. Han annonserer da båten til en pris han vet han ikke vil få solgt den slik at med god smvittighet kan fortelle kona at han ikke greier å få solgt den (PS: Snakker ikke av egenerfaring - ennå..) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 17.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 hehe, det er jo mulig du har løsningen der Sitér dette innlegget Link to post
Camping Classic Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 (redigert) Det er vel mange som legger båten ut for salg på høsten til en alt for høy pris. Dukker det opp en luring i løpet av vinteren som absolutt vil ha den båten selger man den, tjener en god slump penger og sparer kapitalkonstnadene i løpet av vinteren. Så kjøper de ny båt til våren. Får de ikke solgt, noe som mest sannsynlig skjer i dagnes marked, beholder de båten en sesong til. Har flere bekjente som driver med dette hver eneste høst. Redigert 17.Oktober.2008 av Camping Classic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 27.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2008 (redigert) Har lurt littegrann på å selge maxien og handle opp noen fot, men det er pr dags dato bare på snakkestadiet. Som så mange andre så følger jeg imidlertid med på Finn.no og ser at det er mange båter som er priset for hurtig salg som fremdeles blir liggende. En kollega prøvde å selge en Nidelv 780 til en gunstig pris (i forhold til de andre som lå der). Han fikk en useriøs henvendelse. Han gikk da ned 200' - tenkte at det var bedre å ta et begrenset tap nå enn et stort et senere. Fikk ingen seriøse henveldelser. Etter min vurdering var dette med god margin det beste kjøpet man kunne gjøre på 780. Allikevel ingen respons.. Det må da bety at hele båtmarkedet sitter på gjerdet og venter? I vinter blir det mulig å gjøre kupp!! Redigert 27.Oktober.2008 av hallaron (see edit history) Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.