Jump to content

Hvordan er båtprisene nå?

SandAnker

Recommended Posts

En kamerat av med kjøpte en meget pen 06 mod baltic med yanmar 290 og mye utstyr til 900,- for ca 2 mnd siden. Dette var nok meget rimelig igjen, men jeg lo godt da jeg så denne annonsen du refererer til sap_2000 med 02 baltic med vp 43 til 1.3.

Noen bør sende han en mail å tipse han om datoen , det er ikke julaften enda så da nytter det ikke å tro på nissen....

Det er vel mange som legger båten ut for salg på høsten til en alt for høy pris. Dukker det opp en luring i løpet av vinteren som absolutt vil ha den båten selger man den, tjener en god slump penger og sparer kapitalkonstnadene i løpet av vinteren. Så kjøper de ny båt til våren. Får de ikke solgt, noe som mest sannsynlig skjer i dagnes marked, beholder de båten en sesong til.

Har flere bekjente som driver med dette hver eneste høst.

Redigert av Camping Classic (see edit history)
  • 2 uker senere...

Har lurt littegrann på å selge maxien og handle opp noen fot, men det er pr dags dato bare på snakkestadiet. Som så mange andre så følger jeg imidlertid med på Finn.no og ser at det er mange båter som er priset for hurtig salg som fremdeles blir liggende. En kollega prøvde å selge en Nidelv 780 til en gunstig pris (i forhold til de andre som lå der). Han fikk en useriøs henvendelse. Han gikk da ned 200' - tenkte at det var bedre å ta et begrenset tap nå enn et stort et senere. Fikk ingen seriøse henveldelser. Etter min vurdering var dette med god margin det beste kjøpet man kunne gjøre på 780. Allikevel ingen respons.. Det må da bety at hele båtmarkedet sitter på gjerdet og venter? I vinter blir det mulig å gjøre kupp!!

Redigert av hallaron (see edit history)

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...