Jump to content

Når tar vi opp båten

Ribtjenester

Recommended Posts

Ligger på land nå for høstpussen men vi setter ut igjen fredag så det blir mange fine turer utover høsten og vinteren. Båten ligger ute hele året og så sant det er isfritt i Frognerkilen (Oslo) drar vi ut. Det er så deilig å slippe alt drasset med å tømme båten for ting og tang, ta dette hjem for lagring for så å drasse alt tilbake igjen til våren. Tar ikke med annet hjem enn evt. hermetikk bokser, slik at vi kan få skiftet ut "nød"-provianten med nytt.

mvh

Fru Charente

Tora skal hjem i hagen ved siden av snekkerboden i år også. Skal pusse og fikse en del i vinter igjen. Dersom jeg får tid, skal skroget også pusses ned utvendig.

Men det blir ikke noe opptak før langt ute i oktober, før barfrost og snø. Ser frem til mange fine dage på sjøen enda.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Har no kjøpt meg båt med hekkagregat og angrer nesten litt på det. Med fast aksling og propell låg båten ute hele året med en eier med god samvittighet.

Med en varmeovn (sjøen) under kjølen og en liten 60w lyspære i motorromet, låg båten fint og godt uten å måtte stå å balansere på noen få punkt under kjølen.

Men med hekkagegrat har jeg ikke samvitighet til å la båten ligge ute hele året. Tar den opp når det er mørkt kl 18 :lol:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Finbåten skal være siste på land(når frosten kommer)...og første man ut til våren.

Hyttejolle er deverre på land nå pga behovet for øsing utover høsten. Drømmer om en selvlensende 13 fots jolle som er så sliten og stygg at jeg han ha den ute i sjøen hele vinteren hjemme eller på hytta med god samvittighet.

Redigert av salt (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...