Jump to content

hva slags butikker har tec 7 til nating (sort)

Superkul

Recommended Posts

Har ventet på at dette skulle skje. Helt siden årsskiftet har Novatech blitt nektet innpass i flere stor kjedebutikker. Grunnen er at Relekta som har merkevaren Novatech i Norge har blitt i overkant arrogante. De forlanger skyhøye priser for et produkt de lover kan brukes til alt. Dette har endelig blitt tatt tak i og alle fagre løfter samt astronomiske priser har blitt gjenstand for en gjennomgang.

Resultatet har blir at Tech7 har blitt de-listet i en rekke forretninger(Jernia er en av de som ikke får bestille). Dette betyr at vi som forbrukere nå vil få andre produkter å velge som er misnt like gode, men til en langt rimligere pris.

Jeg nevner f. eks. "Unifix" som fåes hos Montèr, Casco har sin "Superfix". Soudal(Belgisk stor produsent) er på vei inn med "Soudaseal 240 FC" og "FixAll". Alle disse produktene til langt hyggeligere priser enn Tech7.

Når dette er skrevet, Tech7 er ingen god natemasse, den har en Shore på 60. Dette er alt for høyt for et produkt som skal benyttes til nating. Se etter produktet med Shore mellom 20-40 for nate-jobber.

(Når det gjelder en bord-plate er det dog ikke noe problem da det ikke blir utsatt for samme krefter som et skips-dekk f. eks.)

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Jeg brukte et par patroner tech 7 på teakdekket mitt i fjor. De ser det ut til at jeg må gjøre omigjen nå. Det var definitivt ikke egnet til det jeg brukte den til. Jeg brukte også casco sin Marin og teknikk og den ser bare litt bedre ut, men ikke god nok. Min påstand er at t ech7 er et greit produkt, men altfor overpriset. Jeg har pleid å kjøpe tilsvarende produkter til halve prisen. Mener forresten å huske at jeg kjøpte noe tech7 på hjem og hobby en gang jeg var i beit. Der var den veldig rimelig.

Jeg brukte et par patroner tech 7 på teakdekket mitt i fjor. De ser det ut til at jeg må gjøre omigjen nå. Det var definitivt ikke egnet til det jeg brukte den til. Jeg brukte også casco sin Marin og teknikk og den ser bare litt bedre ut, men ikke god nok. ....

Jeg har nøyaktig samme samme erfaring. Natet en side med Tech 7 og en med Casco. Tech7 holdt i ett år, Casco marginalt lengre. Natet på nytt med farget epoxy.

Jeg brukte et par patroner tech 7 på teakdekket mitt i fjor. De ser det ut til at jeg må gjøre omigjen nå. Det var definitivt ikke egnet til det jeg brukte den til. Jeg brukte også casco sin Marin og teknikk og den ser bare litt bedre ut, men ikke god nok.

Hvis du har lagt merke til det, så har jeg i utallige tråder om nating nevnt PRIMER. Dette er ikke i sortimentet til Novatech(Tech7), men MÅ benyttes når man nater enten man bruker polyurethan eller MS-Polymer. Det er forskjellige primere til MS og Polyurethan, de kan ikke benyttes om hverandre. Jeg kjenner pr. i dag kun til Sika som selger en komplett løsning til privatmarkedet (Blue-Line).

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...