Superkul Startet 1.September.2008 Link til dette innlegget Startet 1.September.2008 driver med teakbordet i båten og vips så var jeg tom for tec 7 (sort) i dag har jeg raset rundt i hele fredrikstad/sarpsborg for å finne den men ingen så langt har.... typisk - syntes jeg har sett den overalt før........ Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
avsluttet Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 har dere "Mekk" butikker der. De har iallefall her. Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Byggmakker,Europris,Jernia Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 1.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 (redigert) har vært på Europris og jernia og der hadde di ikke MEKK er det en butikk som heter det?? Redigert 1.September.2008 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sigurd Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Merkelig! Du finner det overalt sier de selv. http://www.novatech.as/content/teknisk_inf...e/tec7_info.pdf Kan også bestilles direkte Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 mekk er visst ikke i fredrikstad når jeg ser etter. Hør på en vanlig malerforretning. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 (redigert) Har ventet på at dette skulle skje. Helt siden årsskiftet har Novatech blitt nektet innpass i flere stor kjedebutikker. Grunnen er at Relekta som har merkevaren Novatech i Norge har blitt i overkant arrogante. De forlanger skyhøye priser for et produkt de lover kan brukes til alt. Dette har endelig blitt tatt tak i og alle fagre løfter samt astronomiske priser har blitt gjenstand for en gjennomgang. Resultatet har blir at Tech7 har blitt de-listet i en rekke forretninger(Jernia er en av de som ikke får bestille). Dette betyr at vi som forbrukere nå vil få andre produkter å velge som er misnt like gode, men til en langt rimligere pris. Jeg nevner f. eks. "Unifix" som fåes hos Montèr, Casco har sin "Superfix". Soudal(Belgisk stor produsent) er på vei inn med "Soudaseal 240 FC" og "FixAll". Alle disse produktene til langt hyggeligere priser enn Tech7. Når dette er skrevet, Tech7 er ingen god natemasse, den har en Shore på 60. Dette er alt for høyt for et produkt som skal benyttes til nating. Se etter produktet med Shore mellom 20-40 for nate-jobber. (Når det gjelder en bord-plate er det dog ikke noe problem da det ikke blir utsatt for samme krefter som et skips-dekk f. eks.) Redigert 1.September.2008 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Kaftein ØL Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Jeg brukte et par patroner tech 7 på teakdekket mitt i fjor. De ser det ut til at jeg må gjøre omigjen nå. Det var definitivt ikke egnet til det jeg brukte den til. Jeg brukte også casco sin Marin og teknikk og den ser bare litt bedre ut, men ikke god nok. Min påstand er at t ech7 er et greit produkt, men altfor overpriset. Jeg har pleid å kjøpe tilsvarende produkter til halve prisen. Mener forresten å huske at jeg kjøpte noe tech7 på hjem og hobby en gang jeg var i beit. Der var den veldig rimelig. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 2.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2008 fant det endelig på maxbo men skal aldri kjøpe det mere - kostet 170 pr tube ............... fy f - flåeri Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Whistler Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Jeg brukte et par patroner tech 7 på teakdekket mitt i fjor. De ser det ut til at jeg må gjøre omigjen nå. Det var definitivt ikke egnet til det jeg brukte den til. Jeg brukte også casco sin Marin og teknikk og den ser bare litt bedre ut, men ikke god nok. .... Jeg har nøyaktig samme samme erfaring. Natet en side med Tech 7 og en med Casco. Tech7 holdt i ett år, Casco marginalt lengre. Natet på nytt med farget epoxy. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
VannTro Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Jeg brukte et par patroner tech 7 på teakdekket mitt i fjor. De ser det ut til at jeg må gjøre omigjen nå. Det var definitivt ikke egnet til det jeg brukte den til. Jeg brukte også casco sin Marin og teknikk og den ser bare litt bedre ut, men ikke god nok. Hvis du har lagt merke til det, så har jeg i utallige tråder om nating nevnt PRIMER. Dette er ikke i sortimentet til Novatech(Tech7), men MÅ benyttes når man nater enten man bruker polyurethan eller MS-Polymer. Det er forskjellige primere til MS og Polyurethan, de kan ikke benyttes om hverandre. Jeg kjenner pr. i dag kun til Sika som selger en komplett løsning til privatmarkedet (Blue-Line). Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Kaftein ØL Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Det vet jeg veldig godt. Men jeg synes det er særdeles useriøs markedsføring av f.eks. tech7 og Casco når det står så tydelig på forpakningen at den er egnet for bruk til nating av skipsdekk. Hvis jeg ikke tar feil står det tom. at den er primerfri. Makan til pissprat! Sitér dette innlegget Link to post
Manito Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Skal det nates snakk med gutta på west system i oslo de vet hva som holder Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.