Ingar Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Hva med kunder som har forhåndsbetalt, er vel iallfall ett medlem som kan være rammet av dette.. Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Er det ikke da slik at om båten ikke tydelig er merket som kjøpers eiendom så går alt i konkursboet? Trodde det var vanlig. Dersom jeg har kjøpt og betalt en dyr vare som jeg ikke har fått med meg hjem omgående har jeg alltid krevd at varen skulle merkes som min einedom. Er ikke båten ferdigprodusert så ryker vel hele forskuddet. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Trodde det var vanlig med bankgaranti ordninger i dag? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Hva med kunder som har forhåndsbetalt, er vel iallfall ett medlem som kan være rammet av dette.. Han har forhåndsbetalt til forhandleren som ikke er konkurs. tror også de har båten i sin varetekt, så han skal være trygg tror jeg. Ellers må jeg si jeg er glad for å ha handlet nå i høst, fått levert båten og fått ryddet opp i reklamasjonene i disse usikre tider. Forhandleren min, -Båt-Holm (samme som Bjerknez) er jo ikke konkurs, men sett at man hadde trengt noen deler fra Askeladden ifm. reklamasjon, kan jo det bli vanskelig nå.... Har man betalt forhåndspenger, ikke fått bankgaranti og forhandleren går dukken, er jeg redd man er, som vi sier på godt Norsk - Fucka Triste greier det her, men jeg frykter mange flere store og små konkurser fremover, dessverre.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
SF Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Samme sak i VG nett i dag: Båtprodusenten Askeladden makter ikke å bære gjelden på 170 millioner kroner og går konkurs Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Plomma I Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 KONK!!!! Ser at Askeladden perrmiterer store styrker av bemanningen: http://www.bt.no/lokallokal/osogfusa/radio...ticle622492.ece Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Tommelise Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Leste akkurat denne selv og syns det var skikkelig dumt. Askeladden har laget noen gode og flotte båter. Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Triste greier. I følge VG er Askeladden nå konkurs. Etter 97 år går familiebedriften over ende. Dette var bare trist for en av Norges beste båtprodusenter. Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Dette er skikkelig leit. Vi har vel forstått at mange piler pekte den vegen og det kommer nok ikke som ei bombe. Har hatt flere Askeladdenbåter selv, og vurdrere å kjøpe en til kommende sesong. Får se hva det blir med det nå. Jeg tviler imidlertid på at Askeladden som båtmerke forsvinner, godt varemerke m.v. Sannsynligheten er stor for at investorer kjøper boet og forsetter drift, muligens uten de dyreste modellene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Jeg håper konkursen er en effektiv gjeldssanering. Dog er det kostbart å starte opp en så stor virksomhet. Og det er ikke lett å få på plass finansinering gjennom lån i dag. Er de ikke oppe og kjører i løpet av et par måneder tror jeg det kan bli veldig tungt. Desverre Sitér dette innlegget Link to post
kvast Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=522602 Trist lesing Sitér dette innlegget Prosjekt: Selco Selfleet 1962 Link to post
Frøken Fryd Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Bergens Tidene Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Ja, dette var bare trist, finnes ikke mange merker med så lange tradisjoner igjen. Det har jo lagt litt i kortene dette, håper det lar seg løse å komme på banen igjen etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Saken er også i Teknisk ukeblad. Trist. Selv om Norge mister et av ansiktene utad, er det mest synd på de ansatte. Får håpe de ikke har problemer med å finne ny jobb. Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Servicemannen Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 NRK siger omsetningen var kun på 15mill i oktober men har ellers vært 30mill mens andre nyheter om saken siger den var kun på 2,5mill en har ellers vært på 15mill Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
dumbass Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 jeg tror nok at askeladden commuter 11 var en kjempetabbe som tok knekken på bedriften. triste greier Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Ser i Vg at Askeladden innen få dager vil bli slått konkurs da de ikke klarer og bære gjelden på 170 mill. Her ser det ut som en til må lide for nedgangen i båtsalget. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
sap_2000 Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 jeg tror nok at askeladden commuter 11 var en kjempetabbe som tok knekken på bedriften. triste greier Helt klart at den ikke har hjulpet på situasjonen. Den har garantert vært steindyr og utvikle, og så vidt meg bekjent er det bare produsert den ene prototypen vi har sett på messer og i tester... Jeg tror de nye Z og C serie båtene har vært et like stort bomskudd i tillegg til Commuter 8. Garantert dyre og utvikle med sine spesielle løsninger, og salget ble aldri det store... De entret en prisdivisjon de ikke taklet og tapte. De hadde nok hatt det bedre i dag om de hadde stoppet på 645 Beetle og konsentrert seg om båter under 21 fot. Jeg har litt på følelsen av at å kjøpe en Askeladden til 1,5 eller 2 mill blir litt det samme som å legge samme beløp på bordet for en Mazda eller Subaru. -Sikkert kjempebra biler, men uanset hvor bra og lukseriøse de er, er det ikke mange som er villig til å betale så mye for et non-premium merke. Skal man legge så mye i bil, kjøper man heller Audi, Merc, BMW Range Rover etc. på samme måte som de fleste heller bruker mye penger på merker som Hydrolift, Windy, Goldfish, Targa osv. i samme segment... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bitteliten Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Jeg så en Commuter 11 i båthavna hos oss for et par måneder siden. Tror ikke det var prototypen - men er ikke sikker. Jeg var etter å ha vært ombord i den båten på Sjøen for Alle. 4,5 mill kostet den. Windy 37 betalte vi rundt 3 mill for fullt utstyrt. Og kvaliteten på innredningen i Commuteren var definitivt ikke på høyde med det jeg forventer for 4,5 mill. Med den prisen er man oppe og snuser på en pent brukt NordWest 420. Ikke skjønner jeg hva Askeladden har tenkt på. Men jeg er åpenbart ikke i målgruppen deres da Vi Menn Båt somkom i posten i dag -annonse av 705 Voyager til 799.000 - listepris 1.190.000. De som betalte 1190-5% rabatt tidligere i sommer er nok ikke så happy for den dumpingen. Synd med Askeladden - men de har i mine øyne satset på altfor mange hester og de har dratt både varemerket og kompetansen sin altfor langt på kort tid. Da blir fallhøyden veldig stor. Særlig i et konservativt marked som båtmarkedet. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Trist at det skulle gå denne veien med Askeladden. Som jeg har skrevet tidligere i andre tråder var det slett ikke uventet. De skulle nok kankjsje sett i ettertid holdt seg til det de kunne og ikke satset på disse nymoderne dyre båtene som de har utviklet og som vel ikke ble noen volumselgere. I tillegg fikk de markedet og finanskrisen rett i fleisen. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Men de stenger jo ned hele Meridian fabrikken også nå - så i det store bildet er det vel rett for de å la Askeladden også gå. Dog mister de mange akterspeil for motorene sine nå Ja, de stenger Meridian fabrikken i Washington ettersom produksjonen av Meridian Yachts skal flyttes til Florida. I tillegg kommer en ny Meridian nå snart, 501 Sedan.. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 4.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2008 Stor interesse for konkursbo - Både utenlandske og norske aktører skal ha meldt sin interessert for konkursboet etter Askeladden. Til sammen står det blant annet 240 båter på lager, til en verdi av 80 millioner kroner. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 6.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2008 Ja er vel ikke akkurat noen stor overraskelse at ulvene melder sin ankomst. Kjøpe billig og selge dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 29.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2009 Varelageret etter Askeladdens konkursbo går unna: Opplever Askeladden-rush - Askeladdenbåter går som varmt hvetebrød om dagen. På litt over to uker har Johs Lunde Marine Group solgt over halvparten av varelageret etter Askeladdens konkursbo. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.