Jump to content

Webshop - Diodelys

Tjond

Recommended Posts

Jeg anbefaler på generell basis å se etter varm hvit led til båten. Spesielt viktig til lanterner, da en kaldhvit pære vil misfarge sektorfargene mye. (Rød blir rosa osv). Med varm hvit led unngår du det problemet. Dessuten er varm hvit MYE koseligere...

ledlysbutikken.no får du både vanlige 12V pærer (som led varm hvit) og som kaldhvit (den grelle).

PS: Normalt bruker en ledlyspære omtrent 1/10 av strømforbruket til en vanlig glødelyspære. Noen ganger mindre, andre ganger mer. Kommer an på hvilken ledlyspære som settes i hvilken armatur :-)

Til opplysning har jeg interesser der (derfor jeg er merket som leverandør). Vil bare opplyse om dette.

Redigert av psolse02 (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

SXK gjorde i vinter/vår en test av ulike LED pærer til bruk i fargede lanterner.

Konklusjonen var ganske entydig, de holder ikke mål, men det er iferd med å komme sertifiserte LED-lanterner og man får anta at når de er sertifiserte så er de gode nok.

Noen som kjenner til sertifiserte LED lanterner?

Redigert av runes (see edit history)

Har vurdert Lopolight tricolor + anker, men den er forferdelig dyr :blush: Det er jo seff kjekt at den er prisbelønnet for god design, men mastetoppen er vel ikke det stedet hvor jeg er mest opptatt av utseendet. Er det noen som vet om alternativer? Ser at NASA Marine har tricolor og ankerlanterne, men ikke i samme enheten.

Bundin er bátleysur maður

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...