Tjond Startet 2.September.2008 Del på Facebook Startet 2.September.2008 Mulig dette er gammelt nytt, men synes det var mye snaks her. http://www.ledteknikk.no/ Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
kengu Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Alt av LED-belysning som kan erstatte halogen eller glødelamper vil man merke på batterikapasiteten når man ligger i havn. Vær bare oppmerksom på at lysfargen kan være noe "grell" på Led-belysning. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 (redigert) Jeg anbefaler på generell basis å se etter varm hvit led til båten. Spesielt viktig til lanterner, da en kaldhvit pære vil misfarge sektorfargene mye. (Rød blir rosa osv). Med varm hvit led unngår du det problemet. Dessuten er varm hvit MYE koseligere... På ledlysbutikken.no får du både vanlige 12V pærer (som led varm hvit) og som kaldhvit (den grelle). PS: Normalt bruker en ledlyspære omtrent 1/10 av strømforbruket til en vanlig glødelyspære. Noen ganger mindre, andre ganger mer. Kommer an på hvilken ledlyspære som settes i hvilken armatur :-) Til opplysning har jeg interesser der (derfor jeg er merket som leverandør). Vil bare opplyse om dette. Redigert 2.September.2008 av psolse02 (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Manito Svart 3.September.2008 Del på Facebook Svart 3.September.2008 hei psolse02 siden du har interesser der får vel vi baatplassen medlemmer litt rabatt da kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
runes Svart 3.September.2008 Del på Facebook Svart 3.September.2008 (redigert) SXK gjorde i vinter/vår en test av ulike LED pærer til bruk i fargede lanterner. Konklusjonen var ganske entydig, de holder ikke mål, men det er iferd med å komme sertifiserte LED-lanterner og man får anta at når de er sertifiserte så er de gode nok. Noen som kjenner til sertifiserte LED lanterner? Redigert 3.September.2008 av runes (see edit history) Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 3.September.2008 Del på Facebook Svart 3.September.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Smurph Svart 3.September.2008 Del på Facebook Svart 3.September.2008 Har vurdert Lopolight tricolor + anker, men den er forferdelig dyr Det er jo seff kjekt at den er prisbelønnet for god design, men mastetoppen er vel ikke det stedet hvor jeg er mest opptatt av utseendet. Er det noen som vet om alternativer? Ser at NASA Marine har tricolor og ankerlanterne, men ikke i samme enheten. Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
runes Svart 3.September.2008 Del på Facebook Svart 3.September.2008 http://www.sxk.se/tekniska/forum/forumShow...hive=false#8987 Selve artikkelen ligger desverre i båten Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
Douro Svart 3.September.2008 Del på Facebook Svart 3.September.2008 Er det noen som vet om alternativer? Disse er godkjent av USCG for seilbåter opp til 65 fot. (Interessant at lanterner med strobe-lys er godkjent i USA. Dette samsvarer jo ikke helt med de internasjonale sjøveisreglene. (Personlig har jeg mer sans for USCG enn sjøveisreglene, dog). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.