Ulv I Svart 8.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 dette var tider det.. i mitt neste liv skal jeg kjøpe båt igjen... Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Worry II Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Du er savnet her inne, Ulv ! Håper det går bra med deg ! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Hei Ulv I Hyggelig og se deg her på forumet igjen :)) Hvordan går deg med deg? Tenkte på deg her om dagen da jeg satt og pratet med en kompis ang "notoddensaken" ;) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
index Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 dette var tider det.. i mitt neste liv skal jeg kjøpe båt igjen... Kjekt å høre at det går fremover med deg! Ikke sikkert du trenger å vente til neste liv! Med den fremgangen du har hatt så langt kan det bli båtliv før du aner det... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ulv I Svart 8.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Takk for det, og ja håper det Index, Jeg lever i håpet.. Tipper jeg er ferdig rehabilitert innen jeg får kommunal båtplass her i kr.sand, skrev meg opp på venteliste når jeg ble medlem her på BP ca.. og står fortsatt på venteliste ;) Hyggelig å være savnet, det går da fremover, selv om det er litt museskritt for tiden. jeg forsøker å oppdatere litt på bloggene innimellom : http://freulv.wordpress.com/ Etter oppholdet i Trondheim så kom det større fremskritt med foten, og neste uke skal jeg opp igjen for finale uke for fot treningen, da skal jeg kjempe med nebb og klør om å få komme tilbake for intensiv arm/hånd trening. Er nok pent nødt og har bestemt meg for å vente med båt til arm og bein fungerer sånn någenlunde, pga sikkerheten osv, (du kan jo selv forsøke å dra opp et tau/dregg eller lignende med kun en arm, evt knytte knuter ;) det har nok noe med å akseptere situasjonen og lære seg å leve med det. SAP: Notodden ja, det er en stund siden, hehe.. jeg kom frem til en avtale med han, så jeg er ferdig med den saken. :) Forumet.. jeg har holdt meg litt i bakgrunnen, årsaken er at det ble for hardt å lese om det jeg åndet og levde for som gikk i grus.. det var så ille at jeg fikk vondt i kroppen og tårene presset på av å lese, bare det å være i båthavn kunne få tankene i gang. Før pleide jeg å stikke innom en kiosk her som har byens beste pølser o.l. og ta med lunchen ned på gjestehavna i sola og kikke på båter osv i lunchen på fredager f.eksMen en stund der så kom tårene og jeg måtte bare dra.. Nå klarer jeg i hvertfall å stå der litt og speide utover det blå havet. Forumet her klarer jeg også å lese mer om uten at tankene skjærer i feil rettning, men det er nå slik det er når man har blått hav i blodomløpet ;) min bror og en til har handlet seg en 42 bavaria fly, så jeg skal nok få meg en tur igjennom skjærgården i sommer. ;) Så dere skal ikke se bort fra at jeg er innom forumet og chatten i blandt, må jo rehabilitere meg selv og båtlivet også.. ;) En ting er sikkert og vist, dette forumet er fullt av gode mennesker og folk med store varme hjerter, det skal dere ha, takk for støtten. btw, når sjekket du blodtrykket ditt sist? jeg unner ingen å oppleve en hjerneblødning eller andre sykdommer, pass på helsa deres, ta den på alvor!!! Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
glalaks Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Takk for at du skriver her ulv1. Mange triste historier her på forumet men din er en av de tristeste. Godt å se at du er på bedringens vei. Utrolig hva en uke eller to her i Trondheim hjelper;) Snart kan du kjøpe en liten dc som du kan bruke litt på sommeren. Trenger ikke trekke så mange tau da:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Ulv I Svart 8.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Glalaks: Jepp, skal til rehabiliteringen på Lian ;) Får nok uten problem godkjent ankervinsj, baug og hekktruster, elektrisk landgang, osv, men spørs om NAV vil bidra med noe her? de går vel under hjelpemidler de tingene der? ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Kjetil1 Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Leit dette, men godt du ikke legger deg ned og gir opp. Det er jo bare å kjøre på med NAV . Folk får jo de utroligste ting derfra, bare de skriker høyt nok og maser lenge nok. Du kan jo argumentere med at det går på din psyke og at det er ikke godt å vite hva du gjør om du ikke får automatisk båt. Alt ordner seg for greie gutter... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Eureka Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Kjekt å se deg tilbake. Tenke på deg senes senest på lørdag i en debatt her om en som er på utkikk etter båt, og jeg linket til samme båttyper som du hadde. Iblandt skjer ting i livet som endrer mye. På tross av det, er det viktig å å jobbe mot sine mål og delmål for å vinne tilbake muligheter og de tingene som gir en overskudd, glede og nye utfordringer. Båtlivet er for mange av oss en av de tingene. For en tid tilbake så jeg et innslag på tv om en ung mann med CP. Han hadde fått tilpasset en pioner med landgang i baugen slik at han kom ombord med sin store rullestol, og dermed kunne nyte båtlivet. Et bredere smil skal du lete lenge etter. Min mor har MS, som gir utfordringer for gangen, balanse og ikke minst utholdenhet. Ene foten kan svikter plutselig. Sammen med min far har de nå hatt 2 langturer fra Ålesund til sørlandet de siste årene a 6 til 8 uker hver gang. I midten av juni blir det ny langtur. De møter utfordringer, men lærer seg hvilke havner man kan komme seg i land i og hvilke det bare er å passere og samtidig finner løsninger for å ferdes på land. Med en liten elektrisk rullestol, kjøpt inn for egne penger, som kan deles opp i tre deler, batteri, stolsete og understell med ratt, så kan den lett løftes inn på land. Med god batterikapasitet og lading på landstrøm, så får de også oppleve alle de fine byene og stedene på land. Første året måtte rullestolen dyttes og far slet seg ut på det. Havner hvor en må ligge utenpå andre båter longside, er det bare å glemme. Det har også med brannsikkerhet og evakuering til land å gjøre. Kanskje man burde jobb for handicapplasser i havnen som kan benyttes med fremvisning av blå-kortet. Nært gangveien til flytebrygga, eller reserverte båser. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Fint å se at det går fremover Freddy og at du tørr å tenke litt båt-relatert igjen..... Vi er mange som her som ønsker deg alt godt. Stå på, den som gir opp har tapt ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Frøken Fryd Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Hei Ulv1! Etter at du forsvant har jeg knapt vert inne på chatten her. I likhet med Eureka har også min mor ms så jeg vet litt om utfordringene, men forskjellen mellom min mor og deg er at du er på vei tilbake, en lang og tung vei men alle resultater gir energi til å ønske mer. Jeg har hatt med mine foreldre langs Telemarkskanalen og det gitt veldig bra, man må planlegge litt annerledes men gjør stort sett som man vil likevel. Også tror jeg at man nyter samme turen på en annen måte når man er vandt til begrensninger. Min mor har til vane å svare "nei det går bra det, trenger ikke det" når man spør om man skal hjelpe med noe eller om hun heller vil sitte seg på en bedre plass, skal gå i land eller andre ting. Hvis situasjonen er slik at en trenger litt hjelp, ta imot litt hjelp og bli med på det man vanligvis hadde blitt med på, iallefall hvis det er en mulighet for det. At det tar noen minutter mer å komme seg i land betyr ingenting, man har god tid på sjøen og ingenting er kjekkere enn å oppleve ting sammen. Du må gi oss en mini reportasje fra Bavariaen, fra bildene jeg har sett ser det ut som er nydelig båt. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 9.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Eureka: takk for det, jeg begynner med å være på forumet, også tar jeg båt senere, lurer på om jeg får med hjelpemiddelsentralen på å lage en løsning som han med pioneeren, bare på en riviera 925 f.eks ;) MS er i grunn mye likt med mitt tilfelle, forskjellen er at musklene mine får ikke signal fra hjernen om hvordan operere, det området er ødelagt, mens hos en MS så kommer signalene ned nervebanene og mellom nervebanen og muskelen sitter det en "pose" med noe kjemisk "stoff", den gjør om signalet fra hjernen til hvordan muskelen skal operere, hos ms'er er det denne som har forstyrrelser og derfor bevegelsene blir som de er. Jeg kan trene opp nye deler av hjernen til å styre disse funksjonene, og det er det jeg jobber med. problemet er at når jeg gjør en bevegelse slår alle musklene inn samtidig, så da blir det en spastisk arm f.eks.. må lære å skille de forskjellige musklene. Jeg var å testet noen Saebo produkter til hånd trening, den bruker de å til MS brukere, ta kontakt om det er noen som vil høre mer om Saebo produktene. Jeg har å grabbet til meg en walk aide, en elektrisk muskel stimulator som hjelper meg ved gangen, den løfter fotbladet da jeg ikke har kontakt med de musklene i ankelen. Har lært mye av prosessen jeg er igjennom, og det viktigste er de små skrittene og se opp og frem.. It's not over before the fat lady sings the blues.... but she's dead ;) Våren er vanskelig for oss båto'holics, klarer ikke la være å tenke på båt da Vanntro ;) Fryd: Det skal komme en god reportasje om båten, da min bror og kompisen skal kjøre litt charter med den, så jeg skal være med å lage en reklame film om båten og charter opplegget, så om noen her vil ha seg en sightseen i blindleia så er det bare å ta kontakt ;) Båten leveres i starten av mai, og innen den tid skal jeg lage web side for de, samt hjelpe til med video av båten når den tid kommer.. som betaling for det skal jeg ha med meg noen venner og kollegaer på en demo tur med hvitvin/sjampis og ræger ;), det må vel kurere skrekken min? ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
hifo Svart 11.April.2013 Link til dette innlegget Svart 11.April.2013 Lykke til videre Ulv. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.